Reklama

Opel i SUV-y zwiększyły sprzedaż grupy PSA

Grupa PSA podała o zwiększeniu w III kwartale obrotów o 7,8 proc., lepiej od oczekiwań, dzięki popularności w Europie jej 5 marek i sukcesu bardzo dochodowego SUV Peugeot 3008.

Publikacja: 25.10.2018 18:14

Opel i SUV-y zwiększyły sprzedaż grupy PSA

Foto: Bloomberg

Grupa złożona obecnie z Peugeota, Citroena, DS, Opla i Vauxhalla osiągnęła 15,43 mld euro, a analitycy spodziewali się 15,27 mld. Marki francuskie zapewniły z tej sumy 8,5 mld (+0,8 proc,.), natomiast dawne filie GM liczone w łącznym bilansie od 1 sierpnia 2017 dołożyły 3,9 mld. 

Wielkość sprzedaży zwiększyła się w Europie o 8,1 proc., ale łącznie zmalała o 16,7 proc. do 702 300 pojazdów z powodu zatrzymania działalności w Iranie, utrzymujących się trudności w Chinach i nowych problemów w Ameryce Łacińskiej.

Ujemny wpływ kursów walut w Argentynie i Brazylii zmniejszył wzrost obrotów o 2,3 pkt procentowe. - Zmiany kursów dadzą o sobie znać później, więc zachowujemy dyscyplinę cen dla ochrony marży - podkreślił nowy dyrektor finansowy Philippe de Rovira podczas telekonferencji z analitykami. W III kwartale ceny dodały 1,5 pkt proc. do wzrostu 3 marek francuskich, a tzw. miks produktów dalsze 2,2 pkt proc.

Te dwa elementy potwierdzają rosnącą popularność pojazdów z wyższej półki: nowych SUV Peugeot 3008 i 5008, Citroen C3 Aircross czy DS7 Crossback. Dwa inne SUV i nowa limuzyna Peugeot 508 plasują się tuż za nimi. - Jeśli chodzi o zamówienia, to jestem spokojny o 2019 r. - stwierdził de Rovira.

Obecny sukces grupy zależy w dużym stopniu od Europy, bo jej udział w wielkości sprzedaży przekroczył 83 proc. Na razie jest to atut, zwłaszcza że grupa poprawiła prognozę rynku europejskiego: spodziewa się jego wzrostu o 2 proc., a nie tylko stabilizacji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama