W tym tygodniu otwarto już oferty w dwóch przetargach torowych. Najkorzystniejszą ofertę na budowę pięciu wiaduktów w okolicach Nasielska złożyło konsorcjum Torpolu i Ferroco. Mają szanse na kontrakt wart ok. 68 mln zł.
Dwa dni wcześniej otwarty został przetarg na budowę centrum sterowania ruchem w Działdowie. Najniższa oferta,warta prawie 953 mln zł, należy do konsorcjum z Trakcją Polską na czele. Jednak szansę na największy z tegorocznych kontraktów za 1,06 mld zł ma konsorcjum, w skład którego wchodzą m.in. Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury i PKP Energetyka. Prace dotyczą modernizacji ponad 57 km torów z Warszawy Zachodniej do Skierniewic.
[wyimek]30 mld zł ma zostać wydane na remonty i modernizację torów do 2013 r. [/wyimek]
PNI miało w przetargach startować razem z chińską spółką China Railway Engeering, która ostatecznie się wycofała.
Spółki sceptycznie podchodzą do do doniesień o planowanych tegorocznych wydatkach spółki PKP PLK. – Plany zakładają, że wydatki wyniosą ok. 5,4 mld zł. Myślę, że ich realny poziom to2 – 2,5 mld zł. W zeszłym roku przetargów było jak na lekarstwo– mówi Maciej Radziwiłł, prezes Trakcji Polskiej. Duże kontrakt praktycznie się już kończą. Spółki czekają jeszcze na ogłoszenie przetargów na prace na torach między Gdynią a Warszawą,m.in. w rejonie Ciechanowa, Malborka i Trójmiasta, oraz modernizację torów między Rzeszowem a Krakowem.