Reklama

Ruszają przetargi na budowę torów

Od początku roku PKP PLK rozdało kontrakty warte ok 2,1 mld zł. Na ten rok planuje ogłosić kolejne za ok. 6 mld zł

Publikacja: 26.02.2010 03:28

W tym tygodniu otwarto już oferty w dwóch przetargach torowych. Najkorzystniejszą ofertę na budowę pięciu wiaduktów w okolicach Nasielska złożyło konsorcjum Torpolu i Ferroco. Mają szanse na kontrakt wart ok. 68 mln zł.

Dwa dni wcześniej otwarty został przetarg na budowę centrum sterowania ruchem w Działdowie. Najniższa oferta,warta prawie 953 mln zł, należy do konsorcjum z Trakcją Polską na czele. Jednak szansę na największy z tegorocznych kontraktów za 1,06 mld zł ma konsorcjum, w skład którego wchodzą m.in. Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury i PKP Energetyka. Prace dotyczą modernizacji ponad 57 km torów z Warszawy Zachodniej do Skierniewic.

[wyimek]30 mld zł ma zostać wydane na remonty i modernizację torów do 2013 r. [/wyimek]

PNI miało w przetargach startować razem z chińską spółką China Railway Engeering, która ostatecznie się wycofała.

Spółki sceptycznie podchodzą do do doniesień o planowanych tegorocznych wydatkach spółki PKP PLK. – Plany zakładają, że wydatki wyniosą ok. 5,4 mld zł. Myślę, że ich realny poziom to2 – 2,5 mld zł. W zeszłym roku przetargów było jak na lekarstwo– mówi Maciej Radziwiłł, prezes Trakcji Polskiej. Duże kontrakt praktycznie się już kończą. Spółki czekają jeszcze na ogłoszenie przetargów na prace na torach między Gdynią a Warszawą,m.in. w rejonie Ciechanowa, Malborka i Trójmiasta, oraz modernizację torów między Rzeszowem a Krakowem.

Reklama
Reklama

Część firm, w tym m.in. Trakcja Polska, będzie walczyć o zlecenia mniejsze, warte kilkanaście mln zł. – Nie będziemy startować do przetargów wartych kilka, kilkanaście mln zł – mówi Zbigniew Jakubas, właściciel Ferroco. – Tym bardziej, że zgodnie z obietnicami szefa PKP PLK w tym roku na rynek powinny trafić kontrakty kolejowe warte ok. 6 mld zł. Interesują nas te duże i średniej wielkości – dodaje.

W tym tygodniu otwarto już oferty w dwóch przetargach torowych. Najkorzystniejszą ofertę na budowę pięciu wiaduktów w okolicach Nasielska złożyło konsorcjum Torpolu i Ferroco. Mają szanse na kontrakt wart ok. 68 mln zł.

Dwa dni wcześniej otwarty został przetarg na budowę centrum sterowania ruchem w Działdowie. Najniższa oferta,warta prawie 953 mln zł, należy do konsorcjum z Trakcją Polską na czele. Jednak szansę na największy z tegorocznych kontraktów za 1,06 mld zł ma konsorcjum, w skład którego wchodzą m.in. Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury i PKP Energetyka. Prace dotyczą modernizacji ponad 57 km torów z Warszawy Zachodniej do Skierniewic.

Reklama
Materiał Promocyjny
Trzy dekady budowy niemiecko-polskiej współpracy
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Orange Polska zaskoczył siłą IT i smartfonów. Ale to hurt ma przynieść prawdziwe zyski
Biznes
Zmiana w unijnym programie SAFE? Porozumienie USA–Indie i spór UE z Chinami
Biznes
Człowiek w centrum zmian w organizacji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Trump twierdzi, że szefowie GM i Forda podziękowali mu za cła na ciężarówki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama