Tematem przewodnim tegorocznej edycji była kondycja rynku usług pocztowych w czasach kryzysu gospodarczego. Impreza od trzynastu lat gromadzi przedstawicieli branży z całego świata.

Spadek liczby nadawanej korespondencji, spowodowany kryzysem ekonomicznym, był okazją do wywołania międzynarodowej dyskusji na temat redukcji kosztów operacyjnych, wzmocnienia i rozszerzenia oferty produktowej, a także wzrostu przychodów przez dywersyfikację portfela usług. Delegaci mieli również okazję do zaprezentowania swoich opinii w sprawie liberalizacji rynku pocztowego i związanych z nią rozwiązań prawnych i procedur regulacyjnych.

Poruszano też kwestie związane z modernizacją usług pocztowych i większą wydajnością. Dużo uwagi uczestnicy konferencji poświęcili też zmianom jakie zachodzą na tym rynku w związku z coraz większym znaczeniem Internetu. Popyt na usługi e-commerce i e-usługi jest coraz poważniejszym wyzwaniem także dla firm pocztowych i kurierskich. Prelekcję na ten temat wygłosił prezes firmy InPost, Rafał Brzoska, który mówił m.in. o sytuacji polskiego sektora e- commerce i wskazywał sposoby przyspieszenia doręczeń przesyłek przy jednoczesnym obniżaniu kosztów usług pocztowych.