- Pomimo nie najlepszego sezonu letniego, który w tym roku nie sprzyjał wzrostom sprzedaży na rynku wód i napojów, udało się nam wybić ponad tendencje rynkowe i osiągnąć dwucyfrowy ilościowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym - mówi Robert Gąsiorek, wiceprezes ds. handlu i produkcji Zespołu Uzdrowisk Kłodzkich,  firmy należącej do funduszu KGHM TFI.

Jak wyjaśnia wynik lepszy od konkurencji  - Zespół Uzdrowisk Kłodzkich szacuje, że cały rynek wody w Polsce w 2012 roku wzrósł niewiele ponad inflację -  to efekt, m.in. stworzenia profesjonalnego działu handlowego oraz wdrożenia nowej strategii dla Staropolanki. Jej główny cel to przekształcenie Staropolanki w markę ogólnopolską.

- Nowa strategia spółki zakłada, że Staropolanka w przeciągu trzech lat, powinna dołączyć do pierwszej piątki głównych graczy rynku wody w kraju – zapowiada Robert Gąsiorek.

- Rynek wody jest jednym z najbardziej perspektywicznych w Polsce. Badania wskazują, że woda będzie zdecydowanie częściej wybieranym produktem w przyszłości. Co więcej, możemy spodziewać się rozwoju rynku wód tzw. funkcjonalnych, czyli bazujących na naturalnych wodach mineralnych lub źródlanych – mówi wiceprezes Zespołu Uzdrowisk Kłodzkich. - Dlatego też naturalne wody mineralne produkowane przez Staropolankę będą coraz częściej wybierane przez klientów. To, co zdeterminuje wybór produktów Staropolanki spośród pozostałych marek, to zdecydowanie ich bogactwo w minerały, tak niezbędne w codziennej, prawidłowej diecie każdego człowieka – dodaje.

Spółka KGHM TFI nie wyklucza przejęć. - Przyszłość naszej branży to również tendencje konsolidacyjne. Dlatego też stale obserwujemy i analizujemy wszystkie ruchy konkurencji i jeżeli będą korzystne okazje, to z pewnością z nich skorzystamy –mówi Robert Gąsiorek.