Motory na kołach, czyli coraz szybciej i wygodniej

Próby budowy samochodów w Polsce zaczęły się na początku lat 20.

Publikacja: 11.11.2018 14:00

Polonez: nadwozie zaprojektował słynny włoski stylista Giorgetto Giugiaro

Polonez: nadwozie zaprojektował słynny włoski stylista Giorgetto Giugiaro

Foto: shutterstock

Powstał wtedy dwuosobowy samochód zbudowany z inicjatywy Stefana Kozłowskiego i Antoniego Frączkowskiego – SKAF. Było to jednak tylko kilka prototypowych egzemplarzy. Potem pojawiła się jeszcze Polonia – sześcioosobowy samochód z warszawskich Wojskowych Warsztatów Okręgowych, ale i ona nie odniosła sukcesu.

Seryjnej produkcji nie udało się uruchomić, a jedyny zbudowany egzemplarz został sprzedany jako nagroda w loterii. Kolejnym projektem było auto Ralf-Stetysz. Konstrukcja miała większą szansę rynkowego powodzenia, ale nadzieje na seryjną produkcję zniweczył pożar fabryki. Spaliły się zarówno przygotowane do sprzedaży samochody, jak i maszyny niezbędne do ich produkcji.

Pozostało jeszcze 99% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Rekordowa liczba odwiedzających Warszawę
Biznes
Nvidia znów najwięcej wartą spółką na świecie. Mimo zamknięcia rynku chińskiego
Biznes
Szczyt NATO, zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach i nowy podatek bankowy
Materiał Promocyjny
Z pieluszek produkowanych w warszawskiej fabryce Procter & Gamble korzystają miliony dzieci na całym świecie
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Socjolog obnaża mechanizmy TikToka. W grze są duże pieniądze