Motory na kołach, czyli coraz szybciej i wygodniej

Próby budowy samochodów w Polsce zaczęły się na początku lat 20.

Publikacja: 11.11.2018 14:00

Polonez: nadwozie zaprojektował słynny włoski stylista Giorgetto Giugiaro

Polonez: nadwozie zaprojektował słynny włoski stylista Giorgetto Giugiaro

Foto: shutterstock

Powstał wtedy dwuosobowy samochód zbudowany z inicjatywy Stefana Kozłowskiego i Antoniego Frączkowskiego – SKAF. Było to jednak tylko kilka prototypowych egzemplarzy. Potem pojawiła się jeszcze Polonia – sześcioosobowy samochód z warszawskich Wojskowych Warsztatów Okręgowych, ale i ona nie odniosła sukcesu.

Seryjnej produkcji nie udało się uruchomić, a jedyny zbudowany egzemplarz został sprzedany jako nagroda w loterii. Kolejnym projektem było auto Ralf-Stetysz. Konstrukcja miała większą szansę rynkowego powodzenia, ale nadzieje na seryjną produkcję zniweczył pożar fabryki. Spaliły się zarówno przygotowane do sprzedaży samochody, jak i maszyny niezbędne do ich produkcji.

Pozostało jeszcze 99% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne