Rozmowa z Mustafą V. Kocem

Mustafa V. Koc, przewodniczący rady nadzorczej Koc Holding

Publikacja: 30.06.2008 02:46

Rozmowa z Mustafą V. Kocem

Foto: Rzeczpospolita

Czy trudno było się zdecydować na przejęcie marki, która najlepsze lata ma już za sobą?

Mustafa V. Koc: Z tym się nie zgodzę, ciągle ma duży potencjał. Dzięki odkupieniu pozostałych udziałów od brytyjskiej Alby bierzemy za Grundiga pełną odpowiedzialność i chcemy w niego inwestować – nasze rynki strategiczne to Wielka Brytania, Hiszpania, Polska i oczywiście Niemcy. W przypadku marketingu dochodzi jeszcze Szwecja.

Ile chcecie zainwestować?

Na pewno sporo, ale kwoty nie jestem w stanie podać. Mamy co do Grundiga poważne plany, teraz przygotowujemy duże kampanie reklamowe, które w Europie ruszą jesienią. Będziemy też systematycznie poszerzać ofertę, choć podstawową działalnością będą dla nas ciągle telewizory i sprzęt audio.

A co z nowymi fabrykami – chodzą słuchy, że rozważacie ich budowanie np. w Polsce.

W ciągu kilku najbliższych lat nie ma takiej potrzeby – nasze zakłady mają wystarczające moce produkcyjne. Zresztą w Polsce działa już tylu producentów AGD i RTV, że wasz rynek jest bardzo trudny. Nie wykluczamy oczywiście takiej możliwości, ale na pewno nie w najbliższej przyszłości.

Koc Holding działa w wielu bardzo różnych segmentach – nie boi się pan, że podzieli los swoich koreańskich odpowiedników, jak choćby Daewoo?

Absolutnie nie ma takiej możliwości. Skupiamy się teraz na czterech podstawowych segmentach, w których generujemy już 80 proc. naszych obrotów, one przynoszą też największe zyski. Nasza działalność jest więc stosunkowo skoncentrowana, no i przynosi zyski – najwyższe osiągamy w energetyce i sektorze bankowym.

Czy trudno było się zdecydować na przejęcie marki, która najlepsze lata ma już za sobą?

Mustafa V. Koc: Z tym się nie zgodzę, ciągle ma duży potencjał. Dzięki odkupieniu pozostałych udziałów od brytyjskiej Alby bierzemy za Grundiga pełną odpowiedzialność i chcemy w niego inwestować – nasze rynki strategiczne to Wielka Brytania, Hiszpania, Polska i oczywiście Niemcy. W przypadku marketingu dochodzi jeszcze Szwecja.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku