Reklama

Amerykański Bud w rękach Belgów

Bud, symbol amerykańskiego piwa, trafił w końcu w ręce europejskiego rywala

Publikacja: 14.07.2008 15:52

Amerykański Bud w rękach Belgów

Foto: AFP

Amerykański browar Anheuser-Busch zgodził się po długiej walce sprzedać udziały belgijskiemu InBev.

Anheuser, trzeci najwiekszy na rynku piwa gracz znany jest z takich marek jak Budweiser i Michelob.

Bud to piwo, przy którego produkcji jęczmień częściowo zastąpiono ryżem. Sprzedaż Budweisera to około połowa sprzedaży wszystkich piw w USA. Marka Bud to stały składnik amerykańskiego stylu spędzania wolnego czasu i synonim piwa zza Wielkiej Wody.

Wartość przejęcia to 52 miliardy USD (70 USD na akcję).

InBev

Reklama
Reklama

warzy piwa Stella Artois, Beck's i Franziskaner. Spora część zysków z działalności firmy pochodzi także ze sprzedaży napojów bezalkoholowych w Ameryce Łacińskiej.

Połączone siły browarów mogą osiągnąć roczną sprzedaż w wysokości 36 miliardów USD rocznie, wyprzedzając londyńskiego SABMillera. Połączona spółka będzie nosić nazwę Anheuser-Busch InBev. Belgowie obiecali Amerykanom zachować historię piwa w brandingu.

Google Finance, NY Times

Amerykański browar Anheuser-Busch zgodził się po długiej walce sprzedać udziały belgijskiemu InBev.

Anheuser, trzeci najwiekszy na rynku piwa gracz znany jest z takich marek jak Budweiser i Michelob.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Reklama
Reklama