Wstępne szacunki mówiły o sprzedaży u polskich dilerów sięgającej 26 tys. aut osobowych. Okazuje się jednak, że sprzedaż przekroczyła w październiku 27,5 tys. sztuk – podał Instytut Samar. To oznacza 13-proc. wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. To także najlepszy wynik od kwietnia (29,7 tys. sztuk).

– Zmiana polityki producentów, przejrzysta oferta oraz obniżki cen wynikające z umocnienia złotego – tak powrót klientów do salonów tłumaczy Wojciech Drzewiecki, prezes Samaru. Dodaje, że za wzrostem sprzedaży może stać obawa klientów, że wkrótce samochody mogą zdrożeć. Znamienne przy tym są podwyżki wprowadzone właśnie przez Toyotę i Citroena.

Po trzech kwartałach 2008 r. liderem polskiego rynku pozostaje Toyota, której sprzedaż wzrosła o prawie 6 proc. Tuż za nią jest Skoda (8,4 proc.). Obie marki mają ponad 10-proc. udział w rynku. Trzecim sprzedawcą jest Opel (9-proc. udział). Sprzedaż Opla wzrosła w tym roku o 4,6 proc. Spadek (o 2 proc.) zanotował czwarty gracz rynkowy, czyli Fiat. Spośród 15 najpopularniejszych marek, największy, ponad 154-proc. wzrost sprzedaży, osiągnął Hyundai. Udział tej marki w polskim rynku urósł do 2,6 proc.