Świąteczny handel na razie z symbolicznymi obniżkami

Rozpoczyna się szczyt przed świątecznych zakupów. Firmy handlujące butami i odzieżą czekają na klientów licząc na udany sezon

Publikacja: 29.11.2009 04:11

Buty Gino Rossi również nie narzekają na brak powodzenia. Przecenione mogą być jedynie wybrane wyrob

Buty Gino Rossi również nie narzekają na brak powodzenia. Przecenione mogą być jedynie wybrane wyroby, które sprzedają się nieco słabiej niż inne modele, ale i tak raczej nie więcej niż o 15 proc. od podstawowej ceny

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Na razie są przekonani, że ich wyroby w najbliższych tygodniach będą się dobrze sprzedawały. Mają już za sobą bardzo dobry pod względem sprzedaży październik, co wprawia firmy w dobry nastrój. Listopad przez niesprzyjającą, bo zbyt ciepłą pogodę do sprzedaży wyrobów z zimowej oferty, był już znacznie słabszy. Handlowcy sporadycznie wprowadzają jednak obniżki, a większość artykułów oferują po tzw. pierwszych cenach. Są jednak wyjątki:

[srodtytul]Buty czekają na ochłodzenie [/srodtytul]

- Nie wprowadziliśmy przecen i nie mamy takiego zamiaru w najbliższym czasie. W naszym przypadku w sieci CCC i BOTI o zakupie obuwia zimowego przesądzi impuls w postaci niskich temperatur i lub śniegu. Jeżeli chodzi o Quazi pogoda ma mniejsze znaczenie bo klientki decydują się na zakup kierując się modą, stylistyką, kolorem, fasonem etc. – podkreśla Piotr Nowjalis, wiceprezes obuwniczego NG2.

Buty Gino Rossi również nie narzekają na brak powodzenia. Przecenione mogą być jedynie wybrane wyroby, które sprzedają się nieco słabiej niż inne modele, ale i tak raczej nie więcej niż o 15 proc. od podstawowej ceny. Dlatego wchodząc do salonu tej marki klientki powinny się przygotować, że za kozaki będą musiały zapłacić od 400 do 700 zł. Panowie niewiele mniej. Męskie buty kosztują do 600 zł.

Z kolei Wojas właśnie zakończył akcję „Zrzucamy ceny na jesień”, w której buty były obniżone nawet o 30 proc. Ponowne obniżki planuje wprowadzić dopiero po świętach.

[srodtytul]„Odzieżówka” promuje akcesoria[/srodtytul]

Promocje w sklepach odzieżowych również jeśli są, to wyłącznie selektywne. Reserved po w obniżonych cenach zachęca jedynie do zakupu płaszczy, kurtek i kamizelek. Cropp, kolejna sieć odzieżowa z portfela gdańskiego LPP, w ramach akcji mikołajkowej: „Gadżetomania”, w specjalnych świątecznych cenach oferuje akcesoria. Podobnie jest sklepach Mohito. W Croppie można też dodatkowo liczyć na przecenę wybranych wyrobów nawet o 50 proc.

Podobnie sytuacja wygląda w sklepach Top Secret oraz Troll, należących do Redanu. - Od weekendu mikołajkowego w sklepach Top Secret planujemy akcję, w ramach której będziemy pomagać klientom wybierać prezenty. Klientki Trolla, dokonując zakupów w mikołajkowy weekend, będą mogły otrzymać ciekawy prezent – podkreśla Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu. Z kolei Esprit, Mexx, Wallis i Aldo oferują rabat dla klientów w wysokości –25 proc. Właściciele tych sieci przyznają, że w ten sposób chcą pobudzić sprzedaż, bo pogoda na razie nie jest korzystna. Natomiast damska odzież marki Simple, jak twierdzą władze spółki, sprzedaje się świetnie i przed połową grudnia nie ma co liczyć na jakiekolwiek obniżki.

Sieć salonów Intersport chcąc zachęcić klientów do robienia zakupów w okresie świątecznym przygotowała specjalne karty podarunkowe na kwoty - 50,100 i 200 zł, które mogą być świetnym pomysłem na prezent dla najbliższych lub pracowników firm. Dodatkowo sieć sklepów z odzieżą i sprzętem sportowym współorganizuje z centrami handlowymi akcje "bez Vat-u" lub promocje "minus 10 proc.". Promocje te, jak podkreślają szefowie firmy, są zróżnicowane i dotyczą całego lub wybranego asortymentu indywidualnie dla każdego salonu.

[srodtytul]Warto poszukać kuponów[/srodtytul]

Redan dla przykładu współpracuje z miesięcznikiem JOY, który w grudniowym wydaniu zamieścił kupony rabatowe dla czytelniczek i czytelników. Podobne działania prowadzi większość detalistów korzystając z różnych wydawnictw, m.in. Avanti.

W galeriach klientów kuszą już natomiast świąteczne witryny sklepowe. Dominują również świąteczne torby i pudełka na zakupy. Organizowane są imprezy promocyjne, pojawiają się Mikołajowie i śnieżynki. To ściśle zaplanowany scenariusz. Wszyscy najemcy, przez cały rok, zgodnie z umową najmu płacą swego rodzaju składnik czynszu - tzw. opłatę marketingową, z której to wpływy są wykorzystywane przez zarządzających centrum na różne działania o takim charakterze.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca