Mały błąd bez mandatu

Posłowie zgodzili się w piątek na szybszą jazdę autostradami

Publikacja: 30.10.2010 04:50

Mały błąd bez mandatu

Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski Szymon Łaszewski

Maksymalna dozwolona prędkość na autostradzie wyniesie już niebawem 140 km/godz., a na drodze ekspresowej o 20 km/godz. mniej (120 km/godz.).

Posłowie podwyższyli dopuszczalne prędkości dla kierowców aut osobowych, motocyklistów i kierowców samochodów ciężarowych do 3,5 tony. Tym samym zgodzili się z argumentacją Senatu, że warunki techniczne panujące na tych drogach umożliwiają rozwijanie prędkości większych niż dziś (czyli 130 i 110 km/godz.).

To niejedyna zmiana, jakiej doczekał się w piątek [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=F0692ACA4947F9F4C7E2CE507FAB1236?id=232414]kodeks drogowy[/link] wprowadzający fotoradarową rewolucję.

Wiadomo też, że kierowca przekraczający dopuszczalne prędkości o 10 km/godz. (Sejm uchwalił pierwotnie 5 km/godz.) będą mogli liczyć na bezkarność i ratunek przed mandatem. Wszystko dlatego, że prędkościomierze montowane w samochodach mogą nieco zaniżać lub zawyżać wskazania.

[b] Nowela wejdzie w życie 1 stycznia 2011 r., a nowe zasady kontroli transportu drogowego rok później (przesunięto je o pół roku, by dać szansę na przygotowanie się do nowego zadania). [/b]

Już pod koniec roku Główna Inspekcja Transportu Drogowego rozpocznie przejmowanie urządzeń rejestrujących (fotoradarów i kamer). W ciągu kilku najbliższych miesięcy powstanie nowa mapa fotoradarów, a z dróg znikną atrapy urządzeń. Wszystko po to, by kierowca, który narusza prędkość, nie był oszukiwany, tylko miał świadomość, że łamie prawo i czeka go za to surowa kara.

Nowela kodeksu drogowego czeka tylko na podpis prezydenta.

[i]masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

[mail=a.lukaszewicz@rp.pl]a.lukaszewicz@rp.pl[/mail][/i]

Maksymalna dozwolona prędkość na autostradzie wyniesie już niebawem 140 km/godz., a na drodze ekspresowej o 20 km/godz. mniej (120 km/godz.).

Posłowie podwyższyli dopuszczalne prędkości dla kierowców aut osobowych, motocyklistów i kierowców samochodów ciężarowych do 3,5 tony. Tym samym zgodzili się z argumentacją Senatu, że warunki techniczne panujące na tych drogach umożliwiają rozwijanie prędkości większych niż dziś (czyli 130 i 110 km/godz.).

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne