Maksymalna dozwolona prędkość na autostradzie wyniesie już niebawem 140 km/godz., a na drodze ekspresowej o 20 km/godz. mniej (120 km/godz.).
Posłowie podwyższyli dopuszczalne prędkości dla kierowców aut osobowych, motocyklistów i kierowców samochodów ciężarowych do 3,5 tony. Tym samym zgodzili się z argumentacją Senatu, że warunki techniczne panujące na tych drogach umożliwiają rozwijanie prędkości większych niż dziś (czyli 130 i 110 km/godz.).
To niejedyna zmiana, jakiej doczekał się w piątek [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=F0692ACA4947F9F4C7E2CE507FAB1236?id=232414]kodeks drogowy[/link] wprowadzający fotoradarową rewolucję.
Wiadomo też, że kierowca przekraczający dopuszczalne prędkości o 10 km/godz. (Sejm uchwalił pierwotnie 5 km/godz.) będą mogli liczyć na bezkarność i ratunek przed mandatem. Wszystko dlatego, że prędkościomierze montowane w samochodach mogą nieco zaniżać lub zawyżać wskazania.
[b] Nowela wejdzie w życie 1 stycznia 2011 r., a nowe zasady kontroli transportu drogowego rok później (przesunięto je o pół roku, by dać szansę na przygotowanie się do nowego zadania). [/b]