Włoska marka jednocześnie pompuje pieniądze w amerykański koncern, który w najbliższych latach przedstawi kilka modeli wykorzystujących wspólne platformy. Za 600 mln dolarów Chrysler odnowi zakład Belvidere, w którym w 2011 roku rozpocznie się produkcja kompaktowych Jeepów (następców modeli Compass i Patriot) oraz Dodge Caliber. Samochody będą miały 6-stopniowe skrzynie biegów z zakładu w Kokomo (inwestycja za blisko 350 mln dolarów). Korzyści odniesie także Fiat. Platforma dużych Chryslerów posłuży Fiatowi do przygotowania luksusowych modeli grupy, w tym Maserati.

Łącznie Fiat zainwestuje w Chryslera do końca 2011 roku ponad 2 mld dolarów. Szef Fiata, Sergio Marchionne zakłada, że do końca 2011 roku uda mu się uruchomić w USA produkcję 4-cylindrowego silnika, auta kompaktowego osiągającego przebieg 40 mil na galonie paliwa oraz uzgodniony z rządem poziom sprzedaży eksportowej. Będzie mógł wtedy objąć dodatkowe 5 procent akcji Chryslera i udział Fiata sięgnie 35 procent.

W pierwszej połowie roku zysk operacyjny Chryslera sięgnął 326 mln dolarów.