- Termin przejezdności na Euro 2012 wpisaliśmy we wszystkich obecnie realizowanych umowach — przyznaje Lech Witecki, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.

Mowa o trasie A2 z Łodzi do podwarszawskiej Konotopy, fragmencie autostrady A1 z Torunia do Łodzi oraz autostradzie A4 z Rzeszowa do Korczowej. Eksperci wątpią jednak czy uda się o w czerwcu2012 roku osiągnąć chociażby wspomnianą przejezdność tych tras.

— Zbudowanie trasy A4 w wyznaczonym terminie jest niemożliwe z przyczyn technologicznych - mówi Wojciech Malus, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa. — Bardzo wątpliwe jest też by z przyjętych zobowiązań wywiązały się chińskie firmy budujące dwa odcinki trasy A2 miedzy Łodzią a Warszawą - dodaje Malusi.

Jego wątpliwości co do możliwości realizacji całej trasy A2 podziela również Marek Michałowski, prezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa. — Docierają do nas sygnały, że chińskie firmy mają problem ze znalezieniem podwykonawców - wyjaśnia Michałowski.

Jak nieoficjalnie mówią przedstawiciele branży w ostatnich dniach prace straciły wszystkie osoby pracujące w chińskiej China Overseas Engineering przy budowie polskiej autostrady., Decyzja miała zapaść na najwyższych szczeblach państwowych a jej powodem był brak jakichkolwiek postępów na budowie.