Orlen stawia na rozwój stacji

Koncern ma już ponad 2,8 tys. obiektów detalicznej sprzedaży paliw. Powiększa też liczbę punktów gastronomicznych i sklepowych oraz ich ofertę. Ponadto inwestuje w elektromobilność, systemy płatności i nowe formaty stacji.

Publikacja: 21.02.2019 09:30

Orlen pierwszą stację, na której można zatankować, zamówić produkty gastronomiczne i zapłacić za wsz

Orlen pierwszą stację, na której można zatankować, zamówić produkty gastronomiczne i zapłacić za wszystkie usługi bez konieczności wysiadania z auta, uruchomił w miejscu obsługi podróżnych w Michałowicach, na trasie Łódź–Wrocław

Foto: materiały prasowe

Jednym z kluczowych obszarów aktywności biznesowej grupy kapitałowej PKN Orlen jest sprzedaż detaliczna prowadzona za pośrednictwem stacji paliw. W tym segmencie rynku płocki koncern od dłuższego czasu przeprowadza liczne inwestycje, przygotowuje i wprowadza kolejne innowacje oraz nowe produkty i usługi. Co więcej, działania te przynoszą stosunkowo szybkie i wymierne efekty. Wystarczy zauważyć, że w ubiegłym roku grupa w segmencie detalicznym zanotowała rekordowe wyniki finansowe. Kluczowy wskaźnik, czyli zysk EBITDA LIFO, sięgnął 2,8 mld zł. Dla porównania w 2017 r. wynosił nieco ponad 2 mld zł. Historyczny rezultat osiągnięto dzięki 7-proc. wzrostowi ilościowemu sprzedaży.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Szef sieci Play: Mamy ambicje przegonić Orange
Biznes
Guntram B. Wolff: Ryzykujemy przepłacanie za obronność
Biznes
Atak Iranu, Ormuz i bezpieczeństwo energetyczne, brytyjska strategia przemysłowa
Biznes
Będzie likwidacja raportów? Mamy głos ministerstwa
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
XIX Forum Funduszy dzień 1: Jak zachęcić Polaków do aktywnego zarządzania finansami