Orlen stawia na rozwój stacji

Koncern ma już ponad 2,8 tys. obiektów detalicznej sprzedaży paliw. Powiększa też liczbę punktów gastronomicznych i sklepowych oraz ich ofertę. Ponadto inwestuje w elektromobilność, systemy płatności i nowe formaty stacji.

Publikacja: 21.02.2019 09:30

Orlen pierwszą stację, na której można zatankować, zamówić produkty gastronomiczne i zapłacić za wsz

Orlen pierwszą stację, na której można zatankować, zamówić produkty gastronomiczne i zapłacić za wszystkie usługi bez konieczności wysiadania z auta, uruchomił w miejscu obsługi podróżnych w Michałowicach, na trasie Łódź–Wrocław

Foto: materiały prasowe

Jednym z kluczowych obszarów aktywności biznesowej grupy kapitałowej PKN Orlen jest sprzedaż detaliczna prowadzona za pośrednictwem stacji paliw. W tym segmencie rynku płocki koncern od dłuższego czasu przeprowadza liczne inwestycje, przygotowuje i wprowadza kolejne innowacje oraz nowe produkty i usługi. Co więcej, działania te przynoszą stosunkowo szybkie i wymierne efekty. Wystarczy zauważyć, że w ubiegłym roku grupa w segmencie detalicznym zanotowała rekordowe wyniki finansowe. Kluczowy wskaźnik, czyli zysk EBITDA LIFO, sięgnął 2,8 mld zł. Dla porównania w 2017 r. wynosił nieco ponad 2 mld zł. Historyczny rezultat osiągnięto dzięki 7-proc. wzrostowi ilościowemu sprzedaży.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Biznes
Sprzedajemy nie tylko gaz
Biznes
Nowe sankcje USA na Rosję. Przejęcie Santandera. Unia kusi naukowców z USA
Biznes
USA daleko do 5 proc. PKB na obronność
Biznes
Budowa fregaty Burza rozpoczęta w Stoczni Wojennej
Biznes
Porozumienie USA–Ukraina. Wyzwanie demograficzne przed nami
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku