Jeżeli do statystyki wliczyć Turcję, wzrost w pierwszym kwartale sięgnął 16,3 procent, a w 2010 roku - 17,1 procent.
W Polsce, której firmy transportowe zajmują pierwsze miejsce w Unii Europejskiej w samochodowych przewozach międzynarodowych, popyt w pierwszym kwartale powiększył się o 18,7 procent w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego, a w 2010 r. wzrost osiągnął rekordowe 29,2 procent.
Szef sprzedaży opon do pojazdów użytkowych Continental Opony Polska Grzegorz Jeziak, ostrożnie ocenia, że w tym roku popyt może być podobny do ubiegłorocznego. Podkreśla, że w sprzedaży opon w Polsce nie było widać kryzysu. Polski rynek jako jedyny w Europie w 2010 roku był wyższy niż w 2007 roku i to o 8,9 procent. Dla Unii Europejskiej spadek wyniósł 13,6 procent, dla Turcji 11 procent.
Jeziak przypuszcza, że popyt na opony do ciężarówek może zmaleć w drugiej połowie roku z powodu rosnących cen. Powodem podwyżek są coraz większe koszty surowców używanych do produkcji gum. Od stycznia 2009 roku do marca 2011 roku kauczuk podrożał prawie czterokrotnie, do 520 euro za tonę.
Podwyżek cen opon nie wyklucza także GoodYear.