Reklama
Rozwiń
Reklama

Prada na parkiecie

Włoski dom mody Prada zyskał 0,25 proc. podczas swojego debiutu w piątek na giełdzie w Hongkongu. Cena w ofercie wyniosła 39,50 dol HK (dolarów hongkońskich)

Publikacja: 24.06.2011 15:00

Prada na parkiecie

Foto: Bloomberg

Cena w ofercie została wyznaczona na minimalnym poziomie widełek cenowych podanych w ofercie. W dniu debiutu akcje firm rosły do poziomu 1,3 proc powyżej ceny, by ostatecznie zakończyć dzień na 0,25 proc. plusie (39.60 dol HK). Wskaźnik Hang Seng zyskał w piątek 1,9 proc.

Debiut włoskiego domu mody na giełdzie w Hongkongu to największa oferta publiczna na chińskim parkiecie w tym roku. Prada, producent ekskluzywnych torebek i sukienek marki Miu Miu, zebrała z rynku 2,14 mld dol . Spółka wypuściła na rynek 423,3 miliony akcji, zarabiając na 16,7 mld dol HK, czyli 2,1 mld dol. 95 proc. akcji kupili inwestorzy instytucjonalni, pozostałe 5 proc. przypadło indywidualnym.

Inwestorzy, którzy zainwestowali w akcje firmy będą musieli rozliczyć się z włoskim fiskusem. W przypadku sprzedaży akcji będą musieli zapłacić 12,5 proc. podatek od zysków, a w przypadku wypłaty dywidendy 27 procentowy podatek dochodowy. Takie utrudnienia mogły skutecznie wystraszyć inwestorów.

Przychody firmy w roku finansowym zakończonym 31 stycznia 2011 r. wyniosły ponad 2 mld euro, 31 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto wzrósł 144,7 proc. do 253,5 mln euro. Natomiast w bieżącym półroczu Prada spodziewa się zysku w wysokości co najmniej 150,7 milionów euro.

Prada planuje wykorzystać większość środków pozyskanych z emisji na modernizację i rozszerzenie sieci firmowych sklepów znajdujących się na terenie Azji. Do końca roku chce mieć o 80 placówek więcej. Obecnie firma ma 319 sklepów na całym świecie, z czego tylko 18 w Chinach.

Reklama
Reklama

Debiut Prady w Hongkongu to swoisty test dla spółek z branży luksusowej. Do wejścia na azjatycki parkiet przymierza się Coach, producent luksusowych torebek, oraz brytyjski Burberry.

Wkrótce na giełdzie w Mediolanie zadebiutuje też włoska firma Salvatore Ferragamo.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama