Prada na parkiecie

Włoski dom mody Prada zyskał 0,25 proc. podczas swojego debiutu w piątek na giełdzie w Hongkongu. Cena w ofercie wyniosła 39,50 dol HK (dolarów hongkońskich)

Publikacja: 24.06.2011 15:00

Prada na parkiecie

Foto: Bloomberg

Cena w ofercie została wyznaczona na minimalnym poziomie widełek cenowych podanych w ofercie. W dniu debiutu akcje firm rosły do poziomu 1,3 proc powyżej ceny, by ostatecznie zakończyć dzień na 0,25 proc. plusie (39.60 dol HK). Wskaźnik Hang Seng zyskał w piątek 1,9 proc.

Debiut włoskiego domu mody na giełdzie w Hongkongu to największa oferta publiczna na chińskim parkiecie w tym roku. Prada, producent ekskluzywnych torebek i sukienek marki Miu Miu, zebrała z rynku 2,14 mld dol . Spółka wypuściła na rynek 423,3 miliony akcji, zarabiając na 16,7 mld dol HK, czyli 2,1 mld dol. 95 proc. akcji kupili inwestorzy instytucjonalni, pozostałe 5 proc. przypadło indywidualnym.

Inwestorzy, którzy zainwestowali w akcje firmy będą musieli rozliczyć się z włoskim fiskusem. W przypadku sprzedaży akcji będą musieli zapłacić 12,5 proc. podatek od zysków, a w przypadku wypłaty dywidendy 27 procentowy podatek dochodowy. Takie utrudnienia mogły skutecznie wystraszyć inwestorów.

Przychody firmy w roku finansowym zakończonym 31 stycznia 2011 r. wyniosły ponad 2 mld euro, 31 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto wzrósł 144,7 proc. do 253,5 mln euro. Natomiast w bieżącym półroczu Prada spodziewa się zysku w wysokości co najmniej 150,7 milionów euro.

Prada planuje wykorzystać większość środków pozyskanych z emisji na modernizację i rozszerzenie sieci firmowych sklepów znajdujących się na terenie Azji. Do końca roku chce mieć o 80 placówek więcej. Obecnie firma ma 319 sklepów na całym świecie, z czego tylko 18 w Chinach.

Debiut Prady w Hongkongu to swoisty test dla spółek z branży luksusowej. Do wejścia na azjatycki parkiet przymierza się Coach, producent luksusowych torebek, oraz brytyjski Burberry.

Wkrótce na giełdzie w Mediolanie zadebiutuje też włoska firma Salvatore Ferragamo.

Cena w ofercie została wyznaczona na minimalnym poziomie widełek cenowych podanych w ofercie. W dniu debiutu akcje firm rosły do poziomu 1,3 proc powyżej ceny, by ostatecznie zakończyć dzień na 0,25 proc. plusie (39.60 dol HK). Wskaźnik Hang Seng zyskał w piątek 1,9 proc.

Debiut włoskiego domu mody na giełdzie w Hongkongu to największa oferta publiczna na chińskim parkiecie w tym roku. Prada, producent ekskluzywnych torebek i sukienek marki Miu Miu, zebrała z rynku 2,14 mld dol . Spółka wypuściła na rynek 423,3 miliony akcji, zarabiając na 16,7 mld dol HK, czyli 2,1 mld dol. 95 proc. akcji kupili inwestorzy instytucjonalni, pozostałe 5 proc. przypadło indywidualnym.

Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona
Biznes
Cyfrowy Polsat w I kw. 2025: rachunki rosły wolniej. Telewizja rozkwitła
Biznes
Dług publiczny bije rekordy. Rosja kusi Trumpa surowcami krytycznymi
Biznes
Cyfrowa ochrona dziurawa jak sito. Gdzie jest najgorzej?
Biznes
Zygmunt Solorz przegrywa ze swoimi dziećmi. Chodzi o majątek. Co to oznacza?