W tym roku Grupa Lotos, która jest drugim po PKN Orlen producentem paliwa w Polsce, uruchomi 50 stacji Optima.

Są one skierowane do tych kierowców, którzy na stacji przede wszystkim tankują paliwo i są mniej zainteresowani dodatkowymi usługami. Dlatego nie będzie tam obowiązywał program lojalnościowy Navigator. Ale tez paliwo ma być nieco tańsze niż na stacjach bogato wyposażonych typu Premium.

Dzięki stacjom ekonomicznym Lotos liczy, że zdoła zwiększyć sprzedaż detaliczną paliwa. W swojej strategii do 2015 r. spółka zakłada, że będzie mieć 10 proc. udziałów w krajowym rynku. W sprzedaży hurtowej Lotos ma ok. 30 proc. udziałów.

Zdaniem wiceprezesa ds. handlu, Macieja Szozdy, by osiągnąć ten cel zapisany w strategii, Lotos powinien mieć w swojej sieci ponad 450 stacji. Obecnie gdańska grupa posiada 320 obiektów. Dzięki dodatkowym inwestycjom przed końcem 2015 r. Lotos miałby drugą co do wielkości sieć w kraju po PKN Orlen.