Bomi ma zielone światło dla przejęć

Bomi,zgoda RN na przejęcia,zielone światło od rady nadzorczej,akwizycje,przejęcia,supermarkety Rada nadzorcza handlowej grupy jest zadowolona z restrukturyzacji w spółce i da zarządowi zgodę na przejęcia w segmencie detalicznym

Publikacja: 26.09.2011 01:33

Red

– Interesują nas firmy regionalne prowadzące sieci supermarketów. Ten segment rynku wydaje nam się obecnie bardzo perspektywiczny – podkreśla Marek Romanowski, prezes Bomi.

W tej chwili spółka prowadzi już rozmowy na temat akwizycji. – Negocjujemy z różnymi podmiotami, ale na każde przejęcie musi być zgoda akcjonariuszy. Na razie dostaliśmy od nadzoru spółki zielone światło na prowadzenie negocjacji – wyjaśnia Romanowski.

– Pierwszych efektów tych rozmów można się spodziewać w pierwszym lub drugim kwartale przyszłego roku – dodaje prezes giełdowej grupy handlowej.

120 sklepów o tyle ma się powiększyć w tym roku należąca do Bomi sieć Livio

Jeszcze w tym roku należąca do Bomi sieć franczyzowych sklepów Livio ma się powiększyć o ok. 120 placówek, czyli do 400 sklepów. Nastąpi to przez przejęcia sieci i pojedynczych sklepów.

Prezes Bomi przyznaje, że choć jedna z największych transakcji na rynku, jaką jest sprzedaż segmentu detalicznego Emperii, jest interesująca, to cena minimalna jest bardzo wysoka. – Nie byłoby nas stać na tak dużą transakcję – stwierdza Romanowski, zaznaczając, że Bomi nie złoży oferty w procesie aukcyjnym.

Termin na składanie niewiążących ofert cenowych upływa dziś. Emperia za swój segment detaliczny, między innymi sieci supermarketów Stokrotka i delikatesy Delima, chce przynajmniej 900 mln zł.

Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni