Reklama

PKP Intercity – modernizacja taboru

Spółka ogłosiła przetarg na modernizację 68 wagonów. Postępowanie dotyczące remontu kolejnych 748 zostanie ogłoszone w najbliższych dniach. W 400 zostaną wymienione toalety

Publikacja: 27.09.2011 11:54

PKP Intercity – modernizacja taboru

Foto: Fotorzepa, Laszewski Szymon Szymon Laszewski

Inwestycje mają być współfinansowane z dotacji unijnych w ramach rządowego programu „Infrastruktura i Środowisko".

Modernizacja 68 wagonów i zakup 30 sztuk piętrowych znajdują się na liście rezerwowej. Koszt każdego z projektów szacowany jest na ok. 50 mln euro. By mogły uzyskać dofinansowanie plany muszą zostać przesunięte na listę podstawową. To może nastąpić przy najbliższej aktualizacji, która zaplanowana jest na koniec roku.

Jednak przetarg na wybór firmy, która zmodernizuje 68 wagonów został już rozpisany. – Otwarcie kopert zaplanowaliśmy na 5 stycznia 2012 roku. Jesteśmy pewni, że jeżeli będziemy mieć dobrze przygotowany projekt - dostaniemy dofinansowanie – mówi „Rz" Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Odnowione wagony mają być dostarczane partiami – ostatni w 12 miesięcy od podpisania  umowy. Będą kursować na trasie ze Szczecina przez Wrocław, Kraków, Rzeszów do Przemyśla.

Nowe piętrowe wagony, które PKP Intercity chce zamówić, mają kursować między Łodzią a Warszawą.

Reklama
Reklama

W  najbliższych dniach zostanie ogłoszony również przetarg na modernizację 748 wagonów w ramach przyszłorocznego programu inwestycyjnego. W 400 zostaną wymienione toalety. – Wagony będą dostarczane w latach 2012 – 2013 – dodaje  Malinowski.

Plany na przyszły rok przewidują również zakup kolejnych 35 wagonów dostosowanych do poruszania się po torach z prędkością 160 km na godzinę.  Mają obsługiwać połączenie z Wrocławia przez Poznań i Bydgoszcz do Gdyni. Ich zakup to koszt ok. 50 mln euro.

Inwestycje mają być współfinansowane z dotacji unijnych. O środki na wkład własny władze spółki zabiegają w Europejskim Banku Inwestycyjnym. – Prowadzimy rozmowy. Będziemy mogli je sfinalizować jeżeli projekty znajdą się na liście  podstawowej projektów kluczowych dla gospodarki programu „Infrastruktura i Środowisko" – podsumowuje Malinowski.

Inwestycje mają być współfinansowane z dotacji unijnych w ramach rządowego programu „Infrastruktura i Środowisko".

Modernizacja 68 wagonów i zakup 30 sztuk piętrowych znajdują się na liście rezerwowej. Koszt każdego z projektów szacowany jest na ok. 50 mln euro. By mogły uzyskać dofinansowanie plany muszą zostać przesunięte na listę podstawową. To może nastąpić przy najbliższej aktualizacji, która zaplanowana jest na koniec roku.

Reklama
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Reklama
Reklama