– Pomimo trudności, jakie od pewnego czasu przeżywa polski rynek wódki, w dalszym ciągu widzimy szansę na rozwój w tym kraju – mówi Victor Jerez, prezes Wyborowej SA, należącej do francuskiej grupy alkoholowej Pernod Ricard. Koncern zamierza wykorzystać w większym stopniu potencjał, jaki dają mu alkohole o globalnym zasięgu.
– Chcemy, aby nasze marki zajęły pozycje numer jeden we wszystkich kluczowych kategoriach alkoholi importowanych dostępnych Polsce – zapowiada Jerez.
Pierwszy krok Wyborowa SA już zrobiła. Przede wszystkim dzięki zwiększeniu sprzedaży marki Ballantine's Finest została w tym roku liderem polskiego rynku whisky, wartego ok. 700 mln zł. Wyprzedziła swojego największego konkurenta, brytyjski koncern Diageo, do którego należy Johhnie Walker Red.
Z danych firmy Nielsen wynika, że od września 2010 r. do sierpnia 2011 r. udziały Wyborowej SA w polskim rynku whisky, pod względem wielkości sprzedaży, wynosiły 28,4 proc. Do Diageo należało w nim w tym czasie 25,5 proc. W ślady Ballantine's ma teraz pójść wódka Absolut. Pernod Ricard przejął ją wraz ze szwedzkim koncernem V&S w 2008 r. (przejął wówczas także zakład w Zielonej Górze produkujący gatunki Luksusową i Pan Tadeusz). Obecnie w segmencie wódek importowanych w Polsce Absoluta wyprzedza już tylko Finlandia należąca do firmy Brown-Forman. – Na zdobycie pozycji lidera w segmencie wódek importowanych potrzebujemy kilku lat – uważa Victor Jerez.
– Pokonanie Finlandii może być trudne. Polska jest największym rynkiem tej wódki na świecie i jej właściciel z pewnością będzie walczył o utrzymanie pozycji lidera w kluczowym dla siebie kraju – mówi „Rz" osoba związana z polskim rynkiem alkoholi.