Reklama

Polski producent gier współpracuje z Sony

Technologie Bloober Team jako jedyny przedstawiciel branży gier wideo z Polski stworzył produkt na najnowszą konsolę Sony

Publikacja: 26.10.2011 03:23

Gry wideo w wersji na konsole powoli wypierają z rynku produkty na komputery PC.

Gry wideo w wersji na konsole powoli wypierają z rynku produkty na komputery PC.

Foto: Rzeczpospolita

Bloober Team podpisał umowę z japońską firmą Kotobuki Solution dotyczącą dystrybucji w Kraju Kwitnącej Wiśni gry komputerowej „Assault Armies". Produkt ukaże się w wersji na najnowszą konsolę Sony – PlayStation Vita, która zadebiutuje w Japonii 17 grudnia.

Premiera PlayStation Vita to najważniejsze wydarzenie w branży elektronicznej rozrywki w bieżącym roku. Konsola będzie następcą konsoli PS 3, którą do tej pory kupiło przeszło 50 mln fanów (według VGChartz). Na początek PlayStation Vita pojawi się na rynku japońskim. Na rynkach europejskim i amerykańskim konsola zadebiutuje 22 lutego. Producent zakłada, że sprzedaż Vity w Japonii w ciągu pierwszych dwóch – trzech miesięcy od premiery może sięgnąć 2,5 mln egzemplarzy.

Polska spółka jako jedyny przedstawiciel naszego regionu Europy miała możliwość (ubiegało się o to dziesiątki producentów) przygotowania gry do tzw. pakietu startowego. W jego skład wchodzi 27 gier wybranych przez Sony, które będą dostępne na rynku od dnia premiery. Kolejne tytuły na tę platformę trafią do sprzedaży dopiero miesiąc później.

Piotr Babieno, prezes Bloober Team, bardzo ostrożnie wypowiada się na temat planów sprzedażowych związanych z „Assault Armies".

– Bardzo starannie przygotowywaliśmy się do wejścia na rynek japoński. Przygotowaliśmy grę uwzględniającą specyfikę tamtejszego rynku i oczekiwania graczy – mówi. Szacuje, że pół roku po premierze firma sprzeda w Japonii co najmniej 100 – 150 tys. kopii „Assault Armies". Gra jako jedna z dwóch z „pakietu startowego" będzie sprzedawana wyłącznie w postaci cyfrowej przez Internet, co podnosi marżę producenta.

Reklama
Reklama

Przedstawiciel spółki liczy również na dobrą sprzedaż produktu w Stanach Zjednoczonych i Europie. – Chcemy do połowy przyszłego roku sprzedać do 0,5 mln kopii „Assault Armies" – deklaruje. Gra będzie kosztowała 7 – 20 dolarów. Bloober Team wydał na produkcję gry (bez kosztów marketingu) 1 – 1,5 mln zł.

 

Biznes
Elon Musk jest jeszcze bogatszy. Jako pierwszy przekroczył rekordową granicę
Biznes
NATO dwóch prędkości, pożyczka dla Ukrainy i chińskie surowce dla Europy
Biznes
Od sukcesu Roomby do groźby bankructwa. iRobot zmienia właściciela
Biznes
Rekord zbrojeniówki, droższe paczki z Chin i hossa na GPW przed świętami
Biznes
Minister klimatu zmienia zdanie. Butelki zwrotne bez kaucji – browary świętują
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama