Marki luksusowe coraz częściej współpracują z masowymi
To już kolejny przykład współpracy szwedzkiego H&M, drugiego co do wielkości sprzedawcy odzieży w Europie z markami z najwyższej półki. Przed Versace w sklepach sieci znalazły się kolekcje zaprojektowane przez Karla Lagerfelda, Madonnę czy marki Jimmy Choo, Sonia Rykiel Viktor & Rolf czy Comme des Garcons, a ostatnio było to Lanvin.
Zazwyczaj nie było problemów ze sprzedażą i sprzedawały się na pniu. Pojawiają się bowiem tylko w wybranych sklepach firmy na całym świecie – na liście jest także kilka w Polsce.
Magia znanych marek w połączeniu ze znacznie przystępniejszymi cenami, niż w ich firmowych butikach działa bowiem doskonale. Choć oddzielne wyniki sprzedaży nie są dla takich specjalnych kolekcji podawane, to jednak w miesiącach w których trafiają do sklepów H&M zazwyczaj wykazuje wyższą, niż zwykle dynamikę sprzedaży.
Także polskie marki coraz chętniej wykorzystują ten mechanizm. Lider naszego rynku czyli należąca do LPP marka Reserved współpracowała już ze znanymi polskimi projektantami jak Gosia Baczyńska czy duet Paprocki&Brzorzowski.