Znani piłkarze promują Tyskie

Lider rynku piwa rusza z ofensywą. Tuż przed Euro 2012 twarzami tyskiego zostaną Luis Figo, Marco van Basten oraz Zbigniew Boniek

Publikacja: 29.02.2012 01:46

Lu­is Fi­go by­ł gwiaz­dą ta­kich dru­żyn jak In­ter Me­dio­lan i Re­al Ma­dryt. Grał na po­zy­cji s

Lu­is Fi­go by­ł gwiaz­dą ta­kich dru­żyn jak In­ter Me­dio­lan i Re­al Ma­dryt. Grał na po­zy­cji skrzy­dło­we­go w re­pre­zen­ta­cji Por­tu­ga­lii. W cią­gu trwa­ją­cej nie­mal trzy de­ka­dy ka­rie­ry zdo­był ty­tuł naj­lep­sze­go pił­ka­rza świa­ta. Re­kla­mo­wał m.in. markę Nike.

Foto: Fotorzepa, Łukasz Trzciński ŁT Łukasz Trzciński

Red

Pierw­szy etap trwa­ją­cej kil­ka mie­się­cy kam­pa­nii pro­mo­cyj­nej z udzia­łem trzech gwiazd fut­bo­lu star­tu­je 1 mar­ca pod ha­słem „Chce­my ki­bi­co­wać". Bę­dzie to naj­więk­sza i naj­droż­sza ak­cja mar­ke­tin­go­wa w hi­sto­rii Kom­pa­nii Pi­wo­war­skiej oraz na­le­żą­cej do niej mar­ki Ty­skie, pi­wa nu­mer je­den w Pol­sce.

– Za­an­ga­żo­wa­li­śmy mię­dzy­na­ro­do­we gwiaz­dy fut­bo­lu, po­nie­waż są sym­bo­lem suk­ce­su i wiel­kiej pił­ki noż­nej. Po­nad­to du­ża gru­pa Po­la­ków ki­bi­cu­je nie tyl­ko na­ro­do­wej re­pre­zen­ta­cji, ale tak­że za­gra­nicz­nym dru­ży­nom – mó­wi „Rz" Piotr Jur­je­wicz, czło­nek za­rzą­du Kom­pa­nii Pi­wo­war­skiej.

Le­piej niż kon­ku­ren­ci

Fir­ma nie zdra­dza, ile za­pła­ci­ła Fi­go, van Ba­ste­no­wi i Boń­ko­wi. Umo­wy re­kla­mo­we z gwiaz­da­mi za­zwy­czaj są ob­ję­te ta­jem­ni­cą. Jed­nym z nie­licz­nych przy­pad­ków, gdy do me­diów do­sta­ła się in­for­ma­cja o wy­na­gro­dze­niu ce­le­bry­ty, był kon­trakt Bru­ce'a Wil­li­sa z fir­mą Be­lve­de­re. Za pro­mo­wa­nie wód­ki So­bie­ski ak­tor do­stał (czę­ścio­wo w ak­cjach fir­my) 16 mln do­la­rów (we­dług ak­tu­al­ne­go kur­su to nie­mal 50 mln zł).

Oprócz re­klam z udzia­łem gwiazd li­der pol­skie­go ryn­ku pi­wa prze­pro­wa­dzi tak­że ak­cje mar­ke­tin­go­we. Fir­ma do­trze do wy­bra­nych miast – zgła­sza­nych przez ich miesz­kań­ców – z czte­ro­me­tro­wą fi­gu­rą ki­bi­ca. Za­pla­no­wa­ła też kon­kur­sy i pro­mo­cje w skle­pach i pu­bach.

– Sza­cu­je­my, że w cza­sie sa­mych roz­gry­wek oraz w ca­łym 2012 r. sprze­daż wzro­śnie o kil­ka punk­tów pro­cen­to­wych po­nad śred­nią dla ca­łej bran­ży. A to po­win­no się prze­ło­żyć na wzrost udzia­łów ryn­ko­wych ty­skie­go i ca­łej fir­my w tym ro­ku – mó­wi Jur­je­wicz. Po­dob­nie jak kon­ku­ren­ci Kom­pa­nia za­kła­da, że w trak­cie Eu­ro sprze­daż pi­wa mo­że być w Pol­sce o 1 – 2 proc. wyż­sza niż za­zwy­czaj w tym okre­sie.

Kom­pa­nia, w prze­ci­wień­stwie do swo­ich dwóch naj­więk­szych ry­wa­li, nie ma praw spon­sor­skich. War­ka, mar­ka na­le­żą­ca do gru­py Ży­wiec, jest spon­so­rem pol­skiej dru­ży­ny pił­kar­skiej. Carls­berg na­to­miast jest jed­nym z głów­nych spon­so­rów ca­łej im­pre­zy.

– Ce­lem na­szej kam­pa­nii jest za­chę­ce­nie Po­la­ków do ki­bi­co­wa­nia nie tyl­ko na sta­dio­nach czy w stre­fach dla ki­bi­ców, ale tak­że w do­mach przed te­le­wi­zo­ra­mi – wy­ja­śnia Jur­je­wicz.

De­cy­du­jąc się na nią, fir­ma po­dej­mu­je wal­kę o naj­więk­szy frag­ment ryn­ku. Na­dal bo­wiem oko­ło 85 proc. pi­wa sprze­da­wa­ne­go w Pol­sce ku­pu­je­my w skle­pach i w więk­szo­ści wy­pi­ja­my go w do­mach.

Zdo­być po­ło­wę ryn­ku

Ofen­sy­wa ryn­ko­wa Kom­pa­nii Pi­wo­war­skiej w ro­ku mi­strzostw pił­kar­skich oraz olim­pia­dy (Ty­skie jest spon­so­rem na­szej ka­dry) nie jest przy­pad­ko­wa. W 2011 r. – w któ­rym łącz­na sprze­daż pi­wa uro­sła w Pol­sce o 4,8 proc., do 36 mln hl – po­pyt na pi­wa wy­twa­rza­ne przez li­de­ra ryn­ku zma­lał o 3 proc. Udzia­ły Ty­skie­go, w uję­ciu ilo­ścio­wym, zma­la­ły o nie­mal 2 pkt proc., do ok. 14 proc. Łącz­ne udzia­ły Kom­pa­nii spa­dły o 3 pkt proc., do 38 proc.

– Ostat­nio w Pol­sce ro­śnie przede wszyst­kim za­in­te­re­so­wa­nie kon­su­men­tów pi­wa­mi eko­no­micz­ny­mi, co prze­ło­ży­ło się na dwu­cy­fro­wy wzrost sprze­da­ży na­sze­go wo­ja­ka – wy­ja­śnia Piotr Jur­je­wicz. – Jed­nak więk­szość na­szych piw to mar­ki droż­sze, ze śred­niej i wy­so­kiej pół­ki ce­no­wej, któ­re naj­bar­dziej od­czu­wa­ją skut­ki zmian pre­fe­ren­cji kon­su­menc­kich – wy­ja­śnia Jur­je­wicz.

Te­go­rocz­ne dzia­ła­nia pro­mo­cyj­ne i in­no­wa­cyj­ne bę­dą do­ty­czyć nie tyl­ko ty­skie­go. Kom­pa­nia chce się skon­cen­tro­wać tak­że na le­chu i żu­brze. Pod ko­niec 2011 r. wpro­wa­dzi­ła na ry­nek ciem­no­zło­tą wer­sję ostat­nie­go z nich. Jak wy­ja­śnia, dzię­ki niej ubie­gło­rocz­na sprze­daż żu­bra utrzy­ma­ła się na po­zio­mie z 2010 r.

– Na­szym ce­lem nie jest po­pra­wa wiel­ko­ści sprze­da­ży kosz­tem spad­ku ren­tow­no­ści, dla­te­go nie za­mie­rza­my wal­czyć ce­ną. Wią­za­ło­by się to z ko­niecz­no­ścią cię­cia kosz­tów, a w kon­se­kwen­cji ze spad­kiem ja­ko­ści, co w dłuż­szym ter­mi­nie mo­gło­by za­szko­dzić na­szej po­zy­cji ryn­ko­wej – wy­ja­śnia Jur­je­wicz. Za­rząd za­kła­da jed­nak, że Kom­pa­nia jest w sta­nie po­wró­cić do tem­pa wzro­stu sprzed kil­ku lat, prze­wyż­sza­ją­ce­go dy­na­mi­kę bran­ży o kil­ka pkt proc. Pla­nu­je też zdo­by­cie 50 proc. udzia­łów w ryn­ku pi­wa.

Sylwetka Piotra Jurjewicza

Pierw­szy etap trwa­ją­cej kil­ka mie­się­cy kam­pa­nii pro­mo­cyj­nej z udzia­łem trzech gwiazd fut­bo­lu star­tu­je 1 mar­ca pod ha­słem „Chce­my ki­bi­co­wać". Bę­dzie to naj­więk­sza i naj­droż­sza ak­cja mar­ke­tin­go­wa w hi­sto­rii Kom­pa­nii Pi­wo­war­skiej oraz na­le­żą­cej do niej mar­ki Ty­skie, pi­wa nu­mer je­den w Pol­sce.

Pozostało jeszcze 93% artykułu
Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Biznes
Polska armia kupuje amunicję. Nowy kontrakt zbrojeniowy wart setki milionów
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Liechtenstein pułapką na oligarchów. Uciekli ludzie, którym powierzyli majątki
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont