Pierwszy etap trwającej kilka miesięcy kampanii promocyjnej z udziałem trzech gwiazd futbolu startuje 1 marca pod hasłem „Chcemy kibicować". Będzie to największa i najdroższa akcja marketingowa w historii Kompanii Piwowarskiej oraz należącej do niej marki Tyskie, piwa numer jeden w Polsce.
– Zaangażowaliśmy międzynarodowe gwiazdy futbolu, ponieważ są symbolem sukcesu i wielkiej piłki nożnej. Ponadto duża grupa Polaków kibicuje nie tylko narodowej reprezentacji, ale także zagranicznym drużynom – mówi „Rz" Piotr Jurjewicz, członek zarządu Kompanii Piwowarskiej.
Lepiej niż konkurenci
Firma nie zdradza, ile zapłaciła Figo, van Bastenowi i Bońkowi. Umowy reklamowe z gwiazdami zazwyczaj są objęte tajemnicą. Jednym z nielicznych przypadków, gdy do mediów dostała się informacja o wynagrodzeniu celebryty, był kontrakt Bruce'a Willisa z firmą Belvedere. Za promowanie wódki Sobieski aktor dostał (częściowo w akcjach firmy) 16 mln dolarów (według aktualnego kursu to niemal 50 mln zł).
Oprócz reklam z udziałem gwiazd lider polskiego rynku piwa przeprowadzi także akcje marketingowe. Firma dotrze do wybranych miast – zgłaszanych przez ich mieszkańców – z czterometrową figurą kibica. Zaplanowała też konkursy i promocje w sklepach i pubach.
– Szacujemy, że w czasie samych rozgrywek oraz w całym 2012 r. sprzedaż wzrośnie o kilka punktów procentowych ponad średnią dla całej branży. A to powinno się przełożyć na wzrost udziałów rynkowych tyskiego i całej firmy w tym roku – mówi Jurjewicz. Podobnie jak konkurenci Kompania zakłada, że w trakcie Euro sprzedaż piwa może być w Polsce o 1 – 2 proc. wyższa niż zazwyczaj w tym okresie.