Rynek telewizorów zmienia się w błyskawicznym tempie i w miarę wchodzenia do sprzedaży coraz to nowych generacji sprzętu starsze typu szybko popadają w zapomnienie. Telewizory kineskopowe i tak utrzymały się bardzo długo. Jeszcze w 2007 r. ich sprzedaż przekraczała w Polsce 500 tys. sztuk, rok później spadła do 300 tys. Jednak już w 2011 r. wyniosła ledwie 3 tys. sztuk. – W tym roku będzie to już w okolicach zera, tego typu telewizory są wciąż sprzedawane ale to raczej modele używane, dostępne np. w komisach czy internetowych serwisach aukcyjnych – podają analitycy z Euromonitor International.
- Już wycofaliśmy je ze sprzedaży. Nawet gdy były jeszcze w ofercie zainteresowanie klientów było minimalne – mówi Wioletta Batóg, rzecznik sieci Media Markt i Saturn. – Z naszej oferty także już zniknęły – wtóruje Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu sieci RTV Euro AGD.
Nie oznacza to, że kineskopy jako przestarzałe zupełnie znikają z polskich domów. Z badania Diagnoza Społeczna 2011 wynika, że dopiero w ok. 50 proc. polskich gospodarstw domowych jest telewizor LCD czy plazmowy. Nawet w nich można jeszcze znaleźć odbiornik starszego typu, ponieważ w wielu domach są co najmniej dwa telewizory.