Reklama

Sprzedać wiedzę

Nawet na innowacjach, którymi może być zainteresowana tylko garstka specjalistów, można zarabiać - przekonuje Agencja Rozwoju Innowacj

Publikacja: 22.05.2012 12:02

Sprzedać wiedzę

Foto: Flickr

Nowoczesne technologie powstają w Polsce każdego dnia, niestety o niektórych nigdy nie usłyszymy. Mimo swojego zaawansowania i innowacyjności nie trafią one do użytku codziennego.

Zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu komercjalizacji wiedzy stale rośnie. Mimo dużego zainteresowania ze strony środowisk naukowych i biznesu, ekspertów z tej dziedziny ciągle brakuje. Menedżer, który byłby w stanie sprawnie i skutecznie przeprowadzić transfer wiedzy z jednostek badawczych oraz uczelni do firm jest dziś na wagę złota.

Z pomocą przedsiębiorcą przychodzi firma doradcza Agencja Rozwoju Innowacji S.A., która wraz z Dolnośląskim Związkiem Pracodawców (DZP) wychodzą naprzeciw oczekiwaniom rynku i wspólnie przygotowały projekt, w ramach którego uczą, jak komercjalizować innowacje.

Program kursu został opracowany w oparciu o raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) „Kluczowe kompetencje menedżera ds. komercjalizacji". W ciągu pół roku uczestnicy poznają proces komercjalizacji wiedzy ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów transferu innowacji. Nauczą się także, jak przy pomocy prawa chronić własność intelektualną. Poznają także sposoby analizy potrzeb rynkowych oraz potencjału rynkowego innowacji. Nauczą się, jak wyceniać projekty innowacyjne przy pomocy wielu metod (majątkowej, mieszanej, wskaźnikowej, dochodowej). Poznają też różne źródła finansowania m.in.: venture capital, środki unijne, itp. Uczestnicy kursu nauczą się w praktyce wykorzystywać programy komputerowe do zarządzania projektami.

Cykl szkoleń, który opracowała ARI S.A. wraz z DZP jest jednym z nielicznych tego typu w Polsce. – Szkolenia zostały przygotowane z myślą o osobach, które mają duże doświadczenie zawodowe, na co dzień zajmują się wprowadzaniem innowacji i nawiązywaniem współpracy na linii: nauka-biznes. Dzięki nim uczestnicy poznają szczegółowo kolejne etapy procesu komercjalizacji oraz zyskają praktyczne umiejętności, które usprawnią ich pracę – mówi Katarzyna Sapa-Mońska, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju w ARI S.A.

Reklama
Reklama

Nabór do pierwszej tury projektu już  trwa i zakończy się 30 czerwca 2012.

Nowoczesne technologie powstają w Polsce każdego dnia, niestety o niektórych nigdy nie usłyszymy. Mimo swojego zaawansowania i innowacyjności nie trafią one do użytku codziennego.

Zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu komercjalizacji wiedzy stale rośnie. Mimo dużego zainteresowania ze strony środowisk naukowych i biznesu, ekspertów z tej dziedziny ciągle brakuje. Menedżer, który byłby w stanie sprawnie i skutecznie przeprowadzić transfer wiedzy z jednostek badawczych oraz uczelni do firm jest dziś na wagę złota.

Reklama
Biznes
USA i Chiny przedłużają rozejm, KPO dla HoReCa pod lupą, UE murem za Ukrainą
Biznes
Dlaczego warto budować własną zbrojeniówkę? Lekcja kolejna
Biznes
Jak globalne koncerny wspierają Izrael w wojnie w Strefie Gazy
Biznes
Spadek cen mieszkań, Prezydent przeciw wiatrakom, eksport chipów do Chin
Biznes
Smartfony stały się łatwym łupem dla cyberprzestępców
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama