Sprzedać wiedzę

Nawet na innowacjach, którymi może być zainteresowana tylko garstka specjalistów, można zarabiać - przekonuje Agencja Rozwoju Innowacj

Publikacja: 22.05.2012 12:02

Sprzedać wiedzę

Foto: Flickr

Nowoczesne technologie powstają w Polsce każdego dnia, niestety o niektórych nigdy nie usłyszymy. Mimo swojego zaawansowania i innowacyjności nie trafią one do użytku codziennego.

Zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu komercjalizacji wiedzy stale rośnie. Mimo dużego zainteresowania ze strony środowisk naukowych i biznesu, ekspertów z tej dziedziny ciągle brakuje. Menedżer, który byłby w stanie sprawnie i skutecznie przeprowadzić transfer wiedzy z jednostek badawczych oraz uczelni do firm jest dziś na wagę złota.

Z pomocą przedsiębiorcą przychodzi firma doradcza Agencja Rozwoju Innowacji S.A., która wraz z Dolnośląskim Związkiem Pracodawców (DZP) wychodzą naprzeciw oczekiwaniom rynku i wspólnie przygotowały projekt, w ramach którego uczą, jak komercjalizować innowacje.

Program kursu został opracowany w oparciu o raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) „Kluczowe kompetencje menedżera ds. komercjalizacji". W ciągu pół roku uczestnicy poznają proces komercjalizacji wiedzy ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów transferu innowacji. Nauczą się także, jak przy pomocy prawa chronić własność intelektualną. Poznają także sposoby analizy potrzeb rynkowych oraz potencjału rynkowego innowacji. Nauczą się, jak wyceniać projekty innowacyjne przy pomocy wielu metod (majątkowej, mieszanej, wskaźnikowej, dochodowej). Poznają też różne źródła finansowania m.in.: venture capital, środki unijne, itp. Uczestnicy kursu nauczą się w praktyce wykorzystywać programy komputerowe do zarządzania projektami.

Cykl szkoleń, który opracowała ARI S.A. wraz z DZP jest jednym z nielicznych tego typu w Polsce. – Szkolenia zostały przygotowane z myślą o osobach, które mają duże doświadczenie zawodowe, na co dzień zajmują się wprowadzaniem innowacji i nawiązywaniem współpracy na linii: nauka-biznes. Dzięki nim uczestnicy poznają szczegółowo kolejne etapy procesu komercjalizacji oraz zyskają praktyczne umiejętności, które usprawnią ich pracę – mówi Katarzyna Sapa-Mońska, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju w ARI S.A.

Nabór do pierwszej tury projektu już  trwa i zakończy się 30 czerwca 2012.

Nowoczesne technologie powstają w Polsce każdego dnia, niestety o niektórych nigdy nie usłyszymy. Mimo swojego zaawansowania i innowacyjności nie trafią one do użytku codziennego.

Zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu komercjalizacji wiedzy stale rośnie. Mimo dużego zainteresowania ze strony środowisk naukowych i biznesu, ekspertów z tej dziedziny ciągle brakuje. Menedżer, który byłby w stanie sprawnie i skutecznie przeprowadzić transfer wiedzy z jednostek badawczych oraz uczelni do firm jest dziś na wagę złota.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?