Prezes Toyoty, Akio Toyoda i BMW, Norbert Reithofer wezmą udział w konferencji prasowej w tym tygodniu w Niemczech, aby ogłosić o nowym projekcie, który rozszerzy współpracę obu firm, zapoczątkowaną grudniową umową dotyczącą silników wysokoprężnych i baterii elektrycznych – podał dziennik nie ujawniając swych źródeł.

W grudniu BMW zgodził się dostarczać od 2014 r. europejskim fabrykom Toyoty silniki Diesla i współpracować w pracach badawczo-rozwojowych nad bateriami litowo-jonowymi dla aut elektrycznych.

Firma motoryzacyjna z Monachium ma już spółkę j.v. z PSA Peugeot Citroen pracującą nad komponentami do pojazdów elektrycznych, ale pojawiły się wątpliwości, czy przetrwa po związaniu się Francuzów z Oplem.

Duże firmy samochodowe muszą liczyć się z ogromnymi kosztami prac badawczo-rozwojowych, aby sprostały surowszym normom emisji spalin i wyśrubowanym normom zużycia paliwa. To przyspieszyło  umowy o współpracy dawnych rywali – powstało nawet określenie kooperencji –Nissana z Renaultem, Nissana z Daimlerem, Fiata z GM, czy Toyoty z BMW.