Reklama

Łódzka Manufaktura sprzedana

Francuskie firmy Apsys i Euris/Rallye Group sprzedały za 390 mln euro centrum Manufaktura w Łodzi. Nabywcą jest niemiecki Union Investment Real Estate GmbH, który kupił łódzkie nieruchomości na rzecz otwartego funduszu nieruchomości Unilmmo Deutschland

Publikacja: 31.10.2012 18:03

O sfinalizowaniu transakcji poinformowała w komunikacie przesłanym w środę PAP firma Jones Lang LaSalle, która wraz z Hogan Lovells doradzała kupującym.

To według Jones Lang LaSalle "największa tegoroczna transakcja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce". Dotyczy ona sprzedaży 91 tys. mkw spośród 112 tys. mkw. powierzchni Manufaktury.

Na życzenie kupujących Apsys będzie zarządzał centrum jeszcze przez co najmniej 10 lat. Firma ta zarządza 20 centrami handlowymi o powierzchni handlowej wynoszącej ponad 600 tys. m kw.

W komunikacie przesłanym PAP przez firmę Apsys jej prezes i założyciel Maurice Bansay podkreślił, że pieniądze ze sprzedaży Manufaktury zostaną zainwestowane w nowe projekty we Francji i w Polsce.

Apsys planuje m.in. budowę centrum handlowego Łacina w Poznaniu, a także centrów: Beaugrenelle w Paryżu czy Rive de l'Orne w Cean w Normandii.

Reklama
Reklama

Otwarte w maju 2006 r. centrum kulturalno-handlowo-rozrywkowe Manufaktura to jeden z największych w Europie projektów rewitalizacji obiektów pofabrycznych. Powstało ono w centrum Łodzi, na terenach byłych zakładów bawełnianych XIX-wiecznego fabrykanta Izraela Poznańskiego.

Na powierzchni kilkudziesięciu hektarów działają m.in.: hipermarkety, galeria handlowa, restauracje, puby, kina, muzea i hotel. Powstał również rynek z fontanną o łącznej powierzchni 3 ha.

Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama