Łódzka Manufaktura sprzedana

Francuskie firmy Apsys i Euris/Rallye Group sprzedały za 390 mln euro centrum Manufaktura w Łodzi. Nabywcą jest niemiecki Union Investment Real Estate GmbH, który kupił łódzkie nieruchomości na rzecz otwartego funduszu nieruchomości Unilmmo Deutschland

Publikacja: 31.10.2012 18:03

O sfinalizowaniu transakcji poinformowała w komunikacie przesłanym w środę PAP firma Jones Lang LaSalle, która wraz z Hogan Lovells doradzała kupującym.

To według Jones Lang LaSalle "największa tegoroczna transakcja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce". Dotyczy ona sprzedaży 91 tys. mkw spośród 112 tys. mkw. powierzchni Manufaktury.

Na życzenie kupujących Apsys będzie zarządzał centrum jeszcze przez co najmniej 10 lat. Firma ta zarządza 20 centrami handlowymi o powierzchni handlowej wynoszącej ponad 600 tys. m kw.

W komunikacie przesłanym PAP przez firmę Apsys jej prezes i założyciel Maurice Bansay podkreślił, że pieniądze ze sprzedaży Manufaktury zostaną zainwestowane w nowe projekty we Francji i w Polsce.

Apsys planuje m.in. budowę centrum handlowego Łacina w Poznaniu, a także centrów: Beaugrenelle w Paryżu czy Rive de l'Orne w Cean w Normandii.

Otwarte w maju 2006 r. centrum kulturalno-handlowo-rozrywkowe Manufaktura to jeden z największych w Europie projektów rewitalizacji obiektów pofabrycznych. Powstało ono w centrum Łodzi, na terenach byłych zakładów bawełnianych XIX-wiecznego fabrykanta Izraela Poznańskiego.

Na powierzchni kilkudziesięciu hektarów działają m.in.: hipermarkety, galeria handlowa, restauracje, puby, kina, muzea i hotel. Powstał również rynek z fontanną o łącznej powierzchni 3 ha.

O sfinalizowaniu transakcji poinformowała w komunikacie przesłanym w środę PAP firma Jones Lang LaSalle, która wraz z Hogan Lovells doradzała kupującym.

To według Jones Lang LaSalle "największa tegoroczna transakcja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce". Dotyczy ona sprzedaży 91 tys. mkw spośród 112 tys. mkw. powierzchni Manufaktury.

Biznes
Pierwsze trzy śmigłowce AH-64D Apache w Wojsku Polskim
Biznes
Unia Europejska na półmetku cyfrowej dekady. Są zalecenia dla Polski
Biznes
Iran chce pokoju. LOT stawia na Airbusa. Polskie firmy płacą na czas
Biznes
Najmniejsze firmy zalegają ze spłatą 5,5 mld zł
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Pięć powodów, dlaczego obrona w Izraelu jest skuteczniejsza od tej w Ukrainie