Młodzi przedsiębiorcy związani z branżą nowych technologii zapewne znają już imprezę o nazwie Startup Weekend, czyli trwający dwa dni konkurs dla startupów odbywający się w różnych miastach na całym świecie. Teraz pora na następny etap: 28 listopada rozpoczną się intensywne warsztaty będące kontynuacją tego konkursu - stąd ich nazwa: Startup Weekend Next - które wprowadzą młody narybek do trudnego świata przedsiębiorczości związanej z branżą ICT.
Kurs pomyślany jest jako kilkutygodniowy program łączący teorię, eksperymentalną praktykę oraz umiejętne i właściwie dawkowane wsparcie ze strony specjalistów. Rozpocznie się tego samego dnia w kilkudziesięciu miastach na całym świecie, a wezmą w nim udział tysiące osób. Szansę na trzytygodniowe szkolenie w Polsce będzie mieć 10 starannie wyselekcjonowanych zespołów składających się z dwóch – czterech osób.
A jest się o co bić – wśród organizatorów imprezy znalazły się organizacje Startup Weekend, Startup America i Udacity oraz amerykański fundusz inwestycyjny TechStars. Imprezie patronuje Steve Blank, guru startupów oraz nauczyciel przedsiębiorczości z Doliny Krzemowej, który ułożył program tych warsztatów. Po stronie polskiej szkolenie organizuje SPIN Szkoła Przedsiębiorczości.
- Idealnymi kandydatami na uczestników warsztatów są zespoły, które przeszły przez szerokie sito Startup Weekend i chcą się dalej rozwijać w tym kierunku – mówi Agnieszka Skala ze SPIN, organizatorka Startup Weekend Next. Dodaje, że impreza jest otwarta również na tych, którzy w Startup Weekendzie nie brali udziału. Aby dostać się w rekrutacyjne sito, trzeba przedstawić opis zespołu i przyjętego przez niego modelu biznesowego. - Uczestnicy szkolenia poznają narzędzia i metody, które pozwolą im na dopracowanie własnego modelu biznesowego i produktu, który tworzą. Nauczą się też posługiwać tym samym językiem, którego używają inwestorzy, co w przyszłości może ułatwić zdobycie finansowania – dodaje Skala.
Warsztaty odbywać się będą pod okiem doświadczonych przedsiębiorców i specjalistów w dziedzinie nowych technologii. Umożliwią też wymianę doświadczeń z innymi startupowcami, a w przygotują do udziału w różnego rodzaju akceleratorach, czyli jeszcze bardziej intensywnych „kuźniach" dla startupów, zakończonych wypracowaniem gotowego produktu i wejściem inwestora do młodej spółki.