Reklama

Biznes ciągnie na Facebooka

Polskie firmy zamierzają w przyszłym roku wzmocnić swoją obecność w serwisach społecznościowych - wynika z raportu Social Enterprise 2012

Publikacja: 27.11.2012 20:15

Biznes ciągnie na Facebooka

Foto: Bloomberg

Z badania przeprowadzonego przez firmy Connect i NoNoobs, dotyczącego sektora social media wynika, że firmy zamierzają w kolejnych latach wzmacniać swoją obecność w tym kanale komunikacji. Polscy przedsiębiorcy chcą w sposób bardziej skoordynowany planować tego typu działania, mają świadomość  zalet i wad tego medium.

Z raportu Social Enterprise 2012 wynika, że 56 proc. firm nie korzysta z social media. Najbardziej popularnym serwisem przez  firmy jest Facebook (35 proc.) oraz YouTube (15 proc.).  NK.pl, choć przyciąga 10 mln internautów, wykorzystywany jest zaledwie przez 4 proc. podmiotów. Co ciekawe, prywatne używanie serwisów społecznościowych, które zadeklarowało, aż 84proc. badanych nie przekłada się na działanie w przestrzeni social firm zatrudniających naszych respondentów.

Jak wynika z badania, w ponad połowie firm działania social media są domeną działu marketingu, 13,5 proc. odpowiedziało, że za społeczności odpowiada PR, tyle samo też zadeklarowało prowadzenie tych działań przez administrację firmy. Co dziesiąta firma aktywności socialmediowe realizuje za pomocą działu sprzedaży. Co ciekawe, w co dwudziestej social media obsługiwane są z przez  zarząd. SM to głównie pole działań marketingowych i PRowych, obsługa klienta, crowdsourcing i sprzedaż są nadal drugorzędne.

Mimo, iż wszystkie przebadane firmy zadeklarowały, że posiadają własną stronę www, to jednak nadal przywiązane są do tradycyjnych form reklamy - najczęściej korzystają z reklamy prasowej, ulotek, gazetek reklamowych. Optymizmem napawa fakt, że ponad połowa firm używa reklamy w wyszukiwarkach i emituje kampanie display w internecie, a 36 proc. posiada profil firmowy w serwisach społecznościowych.

- Świat social media na Facebooku się nie kończy, a ogrom możliwości dają także NK.pl, fora branżowe, Twitter i wiele innych kanałów. Warto przyjrzeć się, gdzie bywają nasi klienci i nie poddawać się ślepo modzie, tylko racjonalnie wybierać narzędzie do własnych potrzeb. – mówi Konrad Magdziarz managing consultant, TNS Polska.

Reklama
Reklama

Social media przyciągają coraz większe rzesze użytkowników, wbrew temu co można by było przypuszczać rosnący wolumen użytkowników sm nie przekłada się wprost proporcjonalnie na wysokość budżetów marketingowych przeznaczanych na działania social.

- Wystarczy zestawić kwotę blisko 2 mld zł przeznaczaną przez firmy na działania reklamowe w internecie z wysokością  budżetów rocznych deklarowanych na SM w naszym badaniu -  większość firm nie wydała złotówki, a jedynie co 7. wydała na SM ponad 5 tys. zł. Rynek ten więc powinien bardzo dynamicznie rosnąć - mówi w komunikacie prasowym Dariusz Sokołowski, co-founder NoNoobs.pl S.A.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama