Reklama

10 mln zł na wsparcie zagranicznej ekspansji

Program Go_Global.pl pomoże małym i średnim przedsiębiorcom w rozwijaniu się na światowych rynkach.

Publikacja: 29.11.2012 23:49

10 mln zł na wsparcie zagranicznej ekspansji

Foto: Fotorzepa, Marek Obremski Marek Obremski

Dziesięć milionów złotych łącznie będą miały do wzięcia małe firmy prowadzące działalność innowacyjną, które chcą rozwijać się na rynkach globalnych. Dostaną pieniądze na opracowanie biznesplanu i strategii ekspansji oraz analizę rynków międzynarodowych, w tym zakupu specjalistycznych raportów badawczych. Będą mogły także wziąć udział w warsztatach z udziałem potencjalnych inwestorów z sektora venture capital. Przejdą również trening dotyczący wymogów prawnych i kulturowych zagranicznych rynków, zarządzania na nich własnością intelektualną i przygotowania ofert do negocjacji.

Finansowa pomoc dostępna będzie w ramach pilotażowego przedsięwzięcia Go_Global.pl, organizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Wspiera ono innowacyjne firmy sektora MSP, które zarabiają, udostępniając wyniki badań naukowych i prac rozwojowych na światowych rynkach. Nabór do programu kończy się w środę, 4 grudnia.

Potrzeby innowacyjnych przedsiębiorców przeanalizowali eksperci z NBCR. Założono, że z uwagi na różnice kulturowe, językowe oraz prawne w obcym kraju ciężko jest rozpocząć działalność opartą na pracy badawczo-rozwojowej  nawet najbardziej innowacyjnym przedsiębiorcom. Nie jest także łatwo przekonać inwestorów branżowych do podjęcia ryzyka zainwestowania swoich pieniędzy w przedsięwzięcie, w którym zwrot jest niepewny, a rynek nie do końca znany. – Nowy program pozwoli uzyskać dofinansowanie kosztów przygotowania strategii wejścia na rynki światowe, dopasowania innowacji do wymagań tego typu rynków oraz rozwoju i weryfikacji strategii w relacjach z potencjalnymi inwestorami – zapowiada prof. Krzysztof Jan Kurzydłowski, dyrektor NBCR.

Pomoc obejmie firmy, które bazują na oryginalnych pomysłach i rozwiązaniach wypracowanych w Polsce, ale mające światowy potencjał rynkowy. Partnerem Centrum w realizacji programu Go_Global.pl jest Polsko-Amerykańska Rada Współpracy (US-Polish Trade Council), która od dziesięciu lat promuje i wspiera transfer nowych technologii pomiędzy Polską a Doliną Krzemową w Kalifornii.

Każdy przedsiębiorca ma szanse na 200 tys. zł dofinansowania. Ideą programu jest pozostawienie każdemu maksymalnej swobody w realizacji projektu. Firma otrzymuje coś na kształt vouchera, dzięki któremu będzie mogła korzystać ze wsparcia w wybrany przez siebie sposób.

Reklama
Reklama

Skuteczność programu będzie mierzona liczbą firm, które wprowadzą produkty na rynek globalny w ciągu roku po zakończeniu okresu dofinansowania. – Zakładamy, że eksport produktów firm biorących udział w programie, w tym na rynek amerykański, osiągnie w ciągu trzech lat od zakończenia projektu istotny poziom w bilansie co najmniej 20 firm objętych pomocą – deklaruje Kurzydłowski.

Dziesięć milionów złotych łącznie będą miały do wzięcia małe firmy prowadzące działalność innowacyjną, które chcą rozwijać się na rynkach globalnych. Dostaną pieniądze na opracowanie biznesplanu i strategii ekspansji oraz analizę rynków międzynarodowych, w tym zakupu specjalistycznych raportów badawczych. Będą mogły także wziąć udział w warsztatach z udziałem potencjalnych inwestorów z sektora venture capital. Przejdą również trening dotyczący wymogów prawnych i kulturowych zagranicznych rynków, zarządzania na nich własnością intelektualną i przygotowania ofert do negocjacji.

Reklama
Biznes
Weto prezydenta, miliardy z banków do budżetu i odbicie konsumpcji
Biznes
Minister cyfryzacji: Prezydent Polski wyłącza Ukrainie satelitarny internet
Biznes
Nierealne żądania Kremla, podatkowa batalia i kłopoty niemieckiej gospodarki
Biznes
Fundusz z grupy BGK inwestuje w spółkę produkującą satelity
Biznes
Akcje za dotacje. Rząd Donalda Trumpa przejmuje udziały w Intelu
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama