Listopad w USA był doskonałym miesiącem mimo huraganu Sandy, wyborów prezydenckich i Święta Dziękczynienia. Sprzedaż wszystkich marek wzrosła o 12 proc. do 15 mln rocznie. Specjaliści przewidują, że w całym roku rynek wyniesie 14,4 mln szuk, co będzie oznaczać poprawę o 12,5 proc. wobec 2011 r.
Wiceprezes ds.prognoz w LMC Automotive, Jeff Schuster stwierdził, że to solidne tempo ożywienia sprzedaży samochodów potrwa przez następne 6 miesięcy, chyba że zaszkodzi temu czkawka klifu fiskalnego. Prognoza średnioterminowa zależy nadal od bardziej zdecydowanej działalności gospodarczej i wzrostu.
GM sprzedał 186 505 sztuk (+3,4 proc.) i był to najlepszy wynik tego miesiąca od 2007 r. Zyskały wszystkie marki, szlagierem rynkowym był Chevrolet Volt (+33).
Zadowolony powinien być też Ford – 177 673 szt. (+6); zyskały Focus (56) i Mustang (37,4), ale Fusion stracił 24 proc., bo nastąpiła zmiana wersji tego modelu.
Chrysler podobnie jak GM miał najlepszy listopad od 2007 r. z wynikiem 122 656 + (+14). Poprawiły się wszystkie marki, poza Jeepem. Sprzedaż Fiata 500 skoczyła aż o 123 proc. do 3603 szt.