Poszukiwanie nowych rynków zbytu to jeden z ważniejszych elementów strategii przedsiębiorców, którzy chcą się utrzymać na fali - czy to w czasach spowolnienia gospodarczego, czy prosperity. Polacy z rosnącym zainteresowaniem zaczynają zerkać na Litwę.

W 2012 r. Polska wyeksportowała na Litwę towary i usługi o łącznej wartości 2,2 mld EUR. To pięciokrotnie więcej niż polski eksport do Kazachstanu, trzykrotnie więcej niż do Kanady i tylko o 25 proc. mniej niż do Stanów Zjednoczonych.

"W 2012 r. eksport wzrósł o 16 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Na ten rok również prognozujemy dwucyfrowy wzrost" - zapowiada Henryk Szymański, kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji w Wilnie.

Z przeprowadzonego w ubiegłym roku, na zlecenie WPHI badania, 65 proc. Litwinów pozytywnie oceniło jakość polskich produktów. Ale okazuje się, że wygrywamy nie tylko jakością, ale też ceną - aż 72 proc. badanych dobrze wyrażało się o "relacji ceny w stosunku do jakości" produktów z naszego kraju, a 81 proc. pozytywnie oceniło ich cenę.