CD Projekt, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zarządu, wypracował w 2012 r. rekordowe wyniki w historii. Sprzedaż, na poziomie grupy, wzrosła do 164 mln zł ze 136 mln zł w 2011 r. Głównym źródłem przychodów (ale nie zysków) była dystrybucja gier i filmów innych producentów. Wpływy z tego tytułu sięgnęły prawie 76 mln zł. Produkcja gier zapewniła 44,8 mln zł a cyfrowa dystrybucja 42,1 mln zł.
Na poziomie EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) CD Projekt zarobił prawie 31 mln zł. Zysk operacyjny sięgnął 28,4 mln zł wobec 27,6 mln zł a netto 28,1 mln zł wobec 23,6 mln zł. Na koniec roku grupa miała na kontach 27,7 mln zł gotówki i wolnych środków wobec 14 mln zł na koniec 2011 r. Wskaźnik bieżącej płynności wzrósł do 2,5 proc. z 1,7 proc. – To daje nam duży komfort pracy nad dwoma nowymi tytułami – komentuje Piotr Nielubowicz, członek zarządu CD Projektu odpowiedzialny za finanse.
Giełdowa spółka planuje w bieżącym roku, w obszarze dystrybucji (spółka zależna Cdp.pl) chce poszerzać paletę produktów. – Rozmawiamy z kolejnymi wydawcami. Uruchomimy też nową kategorię produktów oraz będziemy rozwijać kategorię gry karciane i planszowe – zapowiada Adam Kiciński, prezes CD Projektu.
W tym roku spółka chce podpisać umowy dystrybucyjne z wydawcami „Wiedźmina 3" na wszystkich najważniejszych rynkach na świecie. – Powoli ruszamy z promocją tytułu – deklaruje Kiciński. – Będziemy bardzo agresywni jeśli chodzi o komunikację w tym obszarze – dodaje. CD Projekt zamierza też wypuścić pierwszą dużą grę „bez prądu" opartą na świecie Wiedźmina. – To będzie premiera na cały świat – zapowiada prezes. Deklaruje, że w tym roku CD Projekt otworzy przedstawicielstwo w Stanach Zjednoczonych, żeby wspierać promocję firmy i jej produktów.
W najbliższych trzech latach spółka planuje wydać dwa topowe produkty: „Wiedźmina 3" i „Cyberpunk 2077". – Do tego chcemy dołączyć dwie gry średniej długości oparte o jedną z naszych dwóch głównych linii – oświadcza prezes. Firma podtrzymuje też zainteresowanie rynkiem gier mobilnych. CD Projekt chce też zacząć sprzedawać licencje do autorskiego silnika REDengine. Firma chce też nadal stymulować sprzedaż dwóch pierwszych części Wiedźmina. – Gry RPG sprzedają się przez lata. W 2012 r. sprzedaliśmy 370 tys. kopii „Wiedźmina" i 550 tys. „Wiedźmina 2". Do tego trzeba doliczyć sprzedaż „Wiedźmina 2" na konsolę Xbox360 – mówi Kiciński. CD Projekt chce też nadal rozwijać GOG.com (platformę do sprzedaży gier w postaci cyfrowej). – Prowadzimy dwa duże projekty badawczo-rozwojowe, które wyniosą go na zupełnie nowy poziom – zapowiada prezes. Nie chce zdradzić szczegółów.