Reklama

Firmy chcą się pochwalić dobrymi praktykami CSR

Rekordowa liczba 262 dobrych praktyk krajowych spółek zakwalifikowała się do 11. raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce”.

Publikacja: 28.03.2013 02:32

Ogólnopolska akcja „Szkółki piłkarskie Nivea" dla dzieci, wolontariat seniorów w Citi Handlowym, pracownicza drużyna sportowa w sieci handlowej  Piotr i Paweł, Zielone biuro w grupie Carslberg czy ekologiczny system dwustronnego wydruku w Enei – to niektóre z 262 dobrych praktyk, które znalazły się w tegorocznej, 11. już edycji raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), największej w Polsce organizacji pozarządowej zajmującej się Corporate Social Responsibility (CSR), czyli społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Zdaniem Mirelli Panek- Owsiańskiej, prezes FOB, raport potwierdza, że CSR jest w Polsce coraz lepiej znany i  rozumiany. Nawet jeśli działania firm w tej dziedzinie są często traktowane ze sceptycyzmem. Popularyzacja dobrych praktyk społecznie odpowiedzialnych firm ma pomóc ten sceptycyzm zmniejszać, zwiększając też zainteresowanie CSR.

Jak twierdzi Ewa Albińska, menedżer projektów w FOB, polskie firmy nie tylko coraz bardziej dbają o swą społeczną odpowiedzialność, ale i coraz częściej chcą się tym pochwalić. Do tegorocznego raportu zgłosiło się 136 przedsiębiorstw, prezentując 313 działań CSR. Część firm, szczególnie te największe, mogła się już pochwalić kilkunastoma przedsięwzięciami.

Jednocześnie przybywa też dobrych praktyk z małych i średnich firm – w raporcie znalazły się projekty 19 z nich.

Zdaniem Ewy Albińskiej, sporą pomocą dla firm jest tu przyjęta niedawno światowa normy ISO 26000, która systematyzuje wiedzę o szeroko rozumianej społecznej odpowiedzialności biznesu w siedmiu obszarach. Według nich podzielono też raport FOB.

Reklama
Reklama

Potwierdza on, że polskie firmy najchętniej inwestują w projekty związane z zaangażowaniem społecznym (m.in. z edukacją, działaniem na rzecz lokalnych społeczności) i polityką pracowniczą (np. akcje zdrowotne dla załogi). Rośnie też znaczenie praktyk związanych z ochroną środowiska naturalnego i ładem organizacyjnym.

Ogólnopolska akcja „Szkółki piłkarskie Nivea" dla dzieci, wolontariat seniorów w Citi Handlowym, pracownicza drużyna sportowa w sieci handlowej  Piotr i Paweł, Zielone biuro w grupie Carslberg czy ekologiczny system dwustronnego wydruku w Enei – to niektóre z 262 dobrych praktyk, które znalazły się w tegorocznej, 11. już edycji raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), największej w Polsce organizacji pozarządowej zajmującej się Corporate Social Responsibility (CSR), czyli społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Reklama
Biznes
Wojsko zmodernizuje samoloty F-16 za ponad 15 mld zł
Biznes
USA i Chiny przedłużają rozejm, KPO dla HoReCa pod lupą, UE murem za Ukrainą
Biznes
Dlaczego warto budować własną zbrojeniówkę? Lekcja kolejna
Biznes
Jak globalne koncerny wspierają Izrael w wojnie w Strefie Gazy
Biznes
Spadek cen mieszkań, Prezydent przeciw wiatrakom, eksport chipów do Chin
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama