Ogólnopolska akcja „Szkółki piłkarskie Nivea" dla dzieci, wolontariat seniorów w Citi Handlowym, pracownicza drużyna sportowa w sieci handlowej Piotr i Paweł, Zielone biuro w grupie Carslberg czy ekologiczny system dwustronnego wydruku w Enei – to niektóre z 262 dobrych praktyk, które znalazły się w tegorocznej, 11. już edycji raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), największej w Polsce organizacji pozarządowej zajmującej się Corporate Social Responsibility (CSR), czyli społeczną odpowiedzialnością biznesu.
Zdaniem Mirelli Panek- Owsiańskiej, prezes FOB, raport potwierdza, że CSR jest w Polsce coraz lepiej znany i rozumiany. Nawet jeśli działania firm w tej dziedzinie są często traktowane ze sceptycyzmem. Popularyzacja dobrych praktyk społecznie odpowiedzialnych firm ma pomóc ten sceptycyzm zmniejszać, zwiększając też zainteresowanie CSR.
Jak twierdzi Ewa Albińska, menedżer projektów w FOB, polskie firmy nie tylko coraz bardziej dbają o swą społeczną odpowiedzialność, ale i coraz częściej chcą się tym pochwalić. Do tegorocznego raportu zgłosiło się 136 przedsiębiorstw, prezentując 313 działań CSR. Część firm, szczególnie te największe, mogła się już pochwalić kilkunastoma przedsięwzięciami.
Jednocześnie przybywa też dobrych praktyk z małych i średnich firm – w raporcie znalazły się projekty 19 z nich.
Zdaniem Ewy Albińskiej, sporą pomocą dla firm jest tu przyjęta niedawno światowa normy ISO 26000, która systematyzuje wiedzę o szeroko rozumianej społecznej odpowiedzialności biznesu w siedmiu obszarach. Według nich podzielono też raport FOB.