Postępowanie prowadzone będzie w trybie negocjacji. Pociągi mają zostać dostarczone w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy, która ma obejmować dostawę składów i ich serwisowanie przez okres do 15 lat. Pociągi maja kursować na trasie z warszawy Wschodniej do Łodzi Fabrycznej. Mają być dostosowane do poruszania się z prędkością co najmniej 160 km/h.
Każdy ze składów będzie mógł zabrać na pokład ok. 600 osób
i zostanie wyposażony w klimatyzację, zamknięty system WC, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, czy miejsca do przewozu rowerów. - Linia łódzka ma wyjątkowy charakter, ponieważ łączy dwie aglomeracje i każdego dnia podróżuje na niej kilkanaście tysięcy pasażerów w drodze do/z pracy. Aby podnieść ich komfort jazdy, kupujemy nowy tabor. Będą to wygodne, klimatyzowane, bezpieczne piętrowe składy zespołowe o prędkości 160 km/h - powiedział Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity S.A.
Na oferty PKP IC czeka do pierwszego października 2013.
Na sfinansowanie inwestycji PKP Intercity chce pozyskać środki z dotacji unijnych w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.