Reklama

Intercity kupuje pociągi piętrowe

Przewoźnik ogłosił przetarg na zakup 10 piętrowych pociągów elektrycznych, które maja kursować na linii łódzkiej.

Publikacja: 02.09.2013 18:33

Postępowanie prowadzone będzie w trybie negocjacji. Pociągi mają zostać  dostarczone w ciągu  30 dni od dnia podpisania umowy, która ma obejmować dostawę składów i ich serwisowanie  przez okres do 15 lat.  Pociągi maja kursować na trasie z warszawy Wschodniej do Łodzi Fabrycznej. Mają być dostosowane do  poruszania się z prędkością co  najmniej 160 km/h.

Każdy ze składów będzie mógł zabrać na pokład ok. 600 osób

i zostanie wyposażony w klimatyzację, zamknięty system WC, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, czy miejsca do przewozu rowerów. - Linia łódzka ma wyjątkowy charakter, ponieważ łączy dwie aglomeracje i każdego dnia podróżuje na niej kilkanaście tysięcy pasażerów w drodze do/z pracy. Aby podnieść ich komfort jazdy, kupujemy nowy tabor. Będą to wygodne, klimatyzowane, bezpieczne piętrowe składy zespołowe o prędkości 160 km/h  - powiedział Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity S.A.

Na oferty PKP IC czeka do pierwszego  października 2013.

Na sfinansowanie inwestycji PKP Intercity chce pozyskać środki z dotacji unijnych w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.

Reklama
Reklama

To już kolejny przetarg ogłoszony przez spółkę przetarg na zakup nowego tabory. Pod koniec sierpnia przewoźnik ogłosił postępowanie na zakup 20 pociągów, które mają wjechać na tory w 2015 r. Jego wartość szacowana jest na ok. 1,5 mld z, w tym tabor  to koszt ok. 1 mld zł, reszta – koszty utrzymania przez co najmniej 15 lat.

Wartość programu inwestycyjnego PKP Intercity wynosi obecnie    ok. 5,5 mld zł. Oprócz największego wydatku, jakim jest zakup za 665 mln euro 20 szybkich pociągów Pendolino, spółka zamówiła 25 wagonów pasażerskich za 175 mln zł, modernizuje kolejne 218 wagonów za 580 mln zł i 30 lokomotyw.

Postępowanie prowadzone będzie w trybie negocjacji. Pociągi mają zostać  dostarczone w ciągu  30 dni od dnia podpisania umowy, która ma obejmować dostawę składów i ich serwisowanie  przez okres do 15 lat.  Pociągi maja kursować na trasie z warszawy Wschodniej do Łodzi Fabrycznej. Mają być dostosowane do  poruszania się z prędkością co  najmniej 160 km/h.

Każdy ze składów będzie mógł zabrać na pokład ok. 600 osób

Reklama
Biznes
Ciepło, taniej i bez tłoku. Wakacje poza sezonem bardziej popularne
Biznes
Weto prezydenta, miliardy z banków do budżetu i odbicie konsumpcji
Biznes
Minister cyfryzacji: Prezydent Polski wyłącza Ukrainie satelitarny internet
Biznes
Nierealne żądania Kremla, podatkowa batalia i kłopoty niemieckiej gospodarki
Biznes
Fundusz z grupy BGK inwestuje w spółkę produkującą satelity
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama