Jak wynika z najnowszego raportu firmy Canaccord Genuity największą popularnością cieszyła się droższa wersja iPhone'a, czyli model 5s. Tańszy 5c, z plastikową obudową znajdowały się na listach na drugim lub trzecim miejscu. Oznacza to, że mimo narzekań, że "ekonomiczna" wersja nowego smartftonu Apple jest za droga, cieszył się on dużą popularnością wśród amerykańskich konsumentów. Z "5c" mógł konkurować w ubiegłym miesiącu jedynie Samsung Galaxy S4. Według T. Michaela Walkleya z Canaccord koreańskiemu producentowi pomogły w tym obniżki cen i agresywna kampania marketingowa. "To ograniczy straty Samsunga w październiku, pomimo dużego popytu na iPhony 5s i 5c." – napisał Walkley w analizie.

Canaccord nie podał dokładnych liczb za wrzesień, ale zdaniem analityków firmy Apple jest na najlepszej drodze, aby w całym 2013 roku sprzedać 52 miliony iPhone'ów na całym świecie. Z kolei Brian White, analityk Cantor Fitzgerald szacuje, że sprzedaż iPhone'ów Apple liczona miesiąc do miesiąca wzrosła we wrześniu o 10 proc. To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że produkt wprowadzono na rynek dopiero 20 września i w wielu punktach USA i w innych krajach produkt stał się bardzo szybko niedostępny i trzeba było się nań zapisywać.