KGHM jest strategicznym fundatorem tego nowego przedsięwzięcia.
Dariusz Wyborski, rzecznik prasowy KGHM Polska Miedź S.A. nie chce mówić o kosztach jego funkcjonowania i podkreśla, że są niewielkie w porównaniu z intelektualnym kapitałem jaki daje utworzony think tank.
Bowiem wśród partnerów naukowych KGHM-owskiego think tanku są m.in. AGH, Politechnika Wrocławska czy Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
Zaś patronuje mu Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Ministerstwo Skarbu Państwa.
Poland, Go Global w swych zamierzeniach podkreśla, że jego misją jest: „...jest promocja i upowszechnianie praktycznej wiedzy na temat internacjonalizacji przedsiębiorstw i instytucji oraz popularyzacja ekspansji globalnej, jako ważnego czynnika rozwoju polskich firm. Wspieramy najlepszymi praktykami i kontaktami polskie przedsiębiorstwa rozwijające się na rynkach globalnych."