Znak QAFP ma już 11 zakładów drobiarskich produkujących mięso kurczaków, indyków i młodej polskiej gęsi owsianej. Wśród nich są Indykpol, Drosed i Konspol. Mięso drobiowe z certyfikatem QAFP można kupić między innymi w sieciach Simply Market, Real, Piotr i Paweł, Auchan i Makro – informuje Krajowa Rada Drobiarstwa (KIG).

We wrześniu 2011 roku ruszyła trzyletnia kampanię promującą drób QAFP. Jej łączny koszt, połowę wykłada Unia Europejska, to niespełna 4 mln euro. Oprócz Polski, KIG promuje mięso wysokiej jakości także na rynku niemieckim.

W 2013 roku wzrosło spożycie mięsa drobiowego w kraju. Według prognozy Agencji Rynku Rolnego przeciętny Polak  zjadł nawet 27,5 kg tego mięsa, czyli o 1 kg więcej niż w roku poprzednim.

Rośnie także polskiego drobiu. Od stycznia do września 2012 roku sprzedaliśmy za granicę ok. 382,3 tys. ton tego mięsa, natomiast w tym samym okresie w roku 2013 już prawie 414,8 tys. ton. Najwięcej naszego drobiu trafia do Niemiec, Wielkiej Brytanii i Czech.