Co szef zrobi dla firmy

Arsenał nietypowych środków, po które sięgają polscy prezesi, jest znacznie skromniejszy niż na Zachodzie.

Aktualizacja: 12.01.2014 11:38 Publikacja: 11.01.2014 07:00

Co szef zrobi dla firmy

Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Udział w turnieju golfowym, wywiad dla kolorowej prasy, mecz piłki nożnej czy tenisa, logo na ubraniu – to wszystko, co poza typową działalnością biznesową są w stanie zrobić polscy menedżerowie.

To znacznie mniej niż ich zagraniczni odpowiednicy, którzy zgadzają się na fotografie w nietypowych sytuacjach czy włączanie się do pracy „na pierwszej linii".

– W Polsce nietypowych akcji marketingowym z udziałem menedżerów jest niewiele – uważa specjalista od wizerunku Piotr Tymochowicz. Jego zdaniem wymaga to zmiany mentalności: – A to musi potrwać przynajmniej jeszcze z 10 lat – mówi.

Na odważniejszą promocję w Polsce decydują się najczęściej założyciele firm. Michał Sołowow, główny inwestor m.in. Barlinka, Rovese, Synthosu czy Echo Investment i pasjonat rajdów samochodowych, zawsze startuje w kombinezonach i autach oklejonych reklamami swoich marek.

10 lat potrzeba wg ekspertów, zanim polscy prezesi zaakceptują nietypowe akcje marketingowe

W barwach firmy chętnie fotografuje się prezes Warty Poznań Izabela Łukomska-Pyżalska. Gra też w pokazowych meczach. Dorota Soszyńska, współwłaścicielka i dyrektor kreatywna kosmetycznej firmy Oceanic, jest jedną z najbardziej znanych celebrytek w polskim biznesie. Z córką, która rozwija u nas kultowe francuskie marki, prowadzi też blog o stylu życia. – Dla wzmocnienia wizerunku banku wezmę udział w slalomie gigancie, nawet bez treningu. Rozegrałbym partię tenisa, choćbym z góry wiedział, że przegram. A jak każdy prezes nie do końca lubię przegrywać – mówi Krzysztof Kalicki, prezes Deutsche Bank Polska.

Nikt jednak nie wdarł się tak przebojowo do świata celebrytów jak synowa i wnuczki Zbigniewa Grycana. Pojawiające się w kolorowych pismach i portalach plotkarskich „Grycanki" korzystają z nazwiska-marki zbudowanej przez dziadka i teścia, choć same niewiele mają z nią wspólnego.

– Firmę Grycan – Lody od Pokoleń prowadzę z żoną Elżbietą i córką Małgorzatą przy wsparciu drugiej córki Magdaleny. Działalność syna, Adama Grycana, i jego żony jest odrębnym przedsięwzięciem – mówi „Rz" Zbigniew Grycan.

Nie zmienia to faktu, że rozgłos, jaki wywołały „Grycanki", mógł jednak wzmocnić lodowy brand. Jego wartość w najnowszym Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rz" wzrosła o 30 proc., do ponad 37 mln zł.

Eryk Mistewicz, ekspert strategii marketingowych, twierdzi, że nietypowe pomysły na promocję z udziałem prezesów mogłyby się u nas sprawdzić. Ale do tego potrzeba liderów z osobowością.

– Zaczyna wśród nich brakować ludzi, którzy przyciągają wizją biznesu, dla których zmienia się miejsce pracy czy chce się wracać z Londynu – mówi ekspert.     —ab

Udział w turnieju golfowym, wywiad dla kolorowej prasy, mecz piłki nożnej czy tenisa, logo na ubraniu – to wszystko, co poza typową działalnością biznesową są w stanie zrobić polscy menedżerowie.

To znacznie mniej niż ich zagraniczni odpowiednicy, którzy zgadzają się na fotografie w nietypowych sytuacjach czy włączanie się do pracy „na pierwszej linii".

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Biznes
Szef sieci Play: Mamy ambicje przegonić Orange
Biznes
Guntram B. Wolff: Ryzykujemy przepłacanie za obronność
Biznes
Atak Iranu, Ormuz i bezpieczeństwo energetyczne, brytyjska strategia przemysłowa
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Będzie likwidacja raportów? Mamy głos ministerstwa