Orange Polska, spółka powstała głównie z połączenia Telekomunikacji Polskiej i PTK Centertel, utworzyła w grudniu nowy podmiot o kapitale 5 tys. zł i nazwie Telekomunikacja Polska Sp. z o.o.
– Orange Polska utworzyła spółkę przede wszystkim, by chronić nazwę Telekomunikacja Polska, z powodu obaw przed próbami wykorzystania jej do nieuczciwych praktyk rynkowych – informuje Wojciech Jabczyński, rzecznik telekomu, zapytany o powód powołania tej firmy.
Ze sprawozdań finansowych Orange Polska nie wynika, czy wykorzystywana przez telekom przez 20 lat marka Telekomunikacja Polska (zrezygnowano z niej w 2012 r.) ma jeszcze – zdaniem firmy i audytorów – wartość. Ostatnią wzmiankę na ten temat można znaleźć w sprawozdaniach francuskiego Orange, właściciela Orange Polska. W połowie 2011 r. marka została wyceniona na 200 mln euro i o tyle też podniosła wartość majątku globalnej grupy.
Nowa spółka, nosząca dawną nazwę, ma inne zadania niż ochrona brandu. – Będzie wykorzystywana do projektów specjalnych, zależnie od potrzeb Orange Polska – mówi Wojciech Jabczyński.
O jakiego typu projekty specjalne może chodzić – nie zdradza.