Oznacza to spektakularny 31,7-procentowy spadek. Jak twierdzi Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, został on osiągnięty dzięki wysiłkom branży motoryzacyjnej w ograniczanie emisji szkodliwych substancji, oraz restrykcyjnych przepisów.

- Dzięki wielkiemu wysiłkowi producentów motoryzacyjnych i miliardom euro zainwestowanym w badania i rozwój, samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze są w Europie i najczystsze na świecie - powiedział Erik Jonnaert , sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Branża motoryzacyjna ma dalej prowadzić działania mające na celu obniżanie emisji CO2 tak z samochodów osobowych, jak i lekkich samochodów dostawczych. Najbardziej ekonomiczne i opłacalne działania zostały już podjęte. Teraz by osiągnąć kolejne poziomy redukcji CO2 konieczne są coraz większe inwestycje w procesy technologiczne. -  Legislatorzy ustanawiają cele mające wejść w życie z dnia na dzień. Dlatego producenci muszą realizować je z dużym wyprzedzeniem. Oznacza to, że na drodze do realizacji celów konieczna jest pewna nadwyżka wyników - wyjaśnia  Jonnaert.