Będzie trzecią z kolei kobietą rządzącą dużą firmą samochodową, po Annette Winkler pracującej dla Smarta oraz Mary Barra z General Motors. - To absolutnie fantastyczna szansa- uważa Jackson, która obecnie jest szefową Citroena w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Jackson przejmie władzę od ustępującego prezesa Frederica Banzet'a. Citroen jest częścią PSA Peugeot Citroen, drugiego co do wielkości w Europie producenta samochodów. Zmiana nastąpi również w luksusowej części firmy, DS, którą obejmie Yves Bonnefont.
Linda Jackson ma 35-letnie doświadczenie na stanowiskach dyrektorskich. Zaprzecza, by fakt, że jest kobietą, czy też, że pochodzi z Wielkiej Brytanii, miały znaczenie przy jej wyborze.
- To pytanie zadawano mi po wielekroć w ostatnim czasie - stwierdziła Jackson. - Mam nadzieję, że mój awans jest kwestią mojego doświadczenia zawodowego oraz wynika z faktu, że nadaję się do tej roboty.
Peugeot Citroen, który jest zależny od koniunktury na rynku europejskiego, a na którym sprzedaż samochodów kuleje, w ostatnich dwóch latach odnotował straty w wysokości 7,2 mld euro.
W kwietniu tego roku firma ogłosiła program rozwoju, na który składają się: cięcie kosztów, ograniczenie liczby produkowanych modeli oraz współpraca z chińskim Dongfeng Motors.