Opel i siostrzana marka Vauxhall chcą stać się do 2022 r,. numerem dwa na europejskim rynku samochodów osobowych i zwiększyć udział w tym rynku do 8 proc. z obecnych 5,8 — powiedział prezes na spotkaniu z dziennikarzami.
Dla osiągnięcia tego celu Opel wypuści w latach 2014-18 27 nowych modeli i 17 nowych silników, bardziej wykorzystując technologię General Motors. — Aby być naprawdę rentownym trzeba używać globalnej płyty podłogowej — stwierdził Neumann i wyjaśnił, że to jedyna droga do osiągnięcia znacznych oszczędności w sektorze motoryzacji.
Opel cierpiał od lat na brak ciągłości w kierownictwie, na niedostatek małych samochodów popularnych w Europie i z powodu napięć między pragnieniem firmy matki osiągnięcia znacznych oszczędności na całym święcie a postulatami Opla, by dbać o lokalny rynek.
W kwietniu 2013 General Motors obiecał zainwestować do końca 2016 r. 4 mld euro (5,2 mld dolarów) w Opla wspierając prace nad nowymi samochodami. To część strategii powiązania Opla i Buicka, aby obie marki podzieliły się kosztami prac projektowych, przy czym Opel skupi swą sprzedaż w Europie, a Buick w USA i Chinach.
Neumann chce, by Opel wypracował zysk najpóźniej do 2016 r., a do 2022 r. zwiększył do 5 proc. rentowność operacyjną sprzedaży, liczoną zyskiem EBIT. — Jestem niemal pewien, że osiągniemy ten cel — odpowiedział na pytanie, czy Opel przestanie ponosić straty do 2016 r.