W maju dostawy limuzyn firmy z grupy Daimlera zwiększyły się o 10,4 proc. do rekordowych 134 031, dzięki skokowi o 30 proc. w Chinach. W tym samym czasie Audi dostarczył 152 tys. (+10,8 proc.) i w każdym miesiącu bieżącego roku był lepszy od Mercedesa. Po 5 miesiącach jego przewaga zmalała jednak do 72 516 aut ze 114 tys. przed rokiem.

Mercedes prześcignie Audi, gdy skończy się lato, gdy odświeżona gama modeli wystartuje w salonach — uważa analityk z banku NordLB z Hanoweru, Frank Schwobe. Premiery w marcu nowej limuzyny klasy C i terenowego GLA powinny ułatwić zmianę miejsc w tym rankingu w drugiej połowie roku. Do gamy nowości doszły niemal rok wcześniej luksusowe auto klasy S i klasy E.

Trzeci na świecie producent segmentu premium założył w tym roku sprzedanie ponad 1,5 mln sztuk, w ubiegłym sprzedał 1,46 mln. Audi z kolei chce zdecydowanie pobić ubiegłoroczny rekord 1,58 mln sztuk, a BMW osiągnąć ponad 2 mln po sprzedaniu 1,96 mln w 2013 r.