Pierwsze pojazdy trafią na wybrane rynki Europy w drugim półroczu. Kia Soul EV powstaje w Kia Gwangju, a produkcja wyniesie początkowo 5000 sztuk rocznie.
Utrzymana w charakterystycznym stylu Kia Soul drugiej generacji wersja elektryczna jest unikalnym stylistycznie pojazdem, dostosowanym do potrzeb osób dojeżdżających regularnie do pracy. Dzięki akumulatorom litowo-jonowym złożonym ze 192 ogniw o łącznej pojemności 27 kWh auto ma zasięg 212 kilometrów z jednego ładowania.
Uzyskanie takiej autonomii było możliwe dzięki różnym energooszczędnym podzespołom m.in. nowej pompie ciepła wykorzystującej ciepło odpadowe, „inteligentnemu" systemowi sterowania przepływem powietrza w kabinie, układowi indywidualnej wentylacji. Wyższą wydajność napędu uzyskano regeneratywnego układu hamulcowego, który pozwala odzyskiwać energię kinetyczną powstającą w trakcie spokojnej jazdy oraz hamowania.
Jednostką napędową jest silnik elektryczny o mocy 81,4 kW (110 KM) wytwarzający wysoki i dostępny „od razu" moment obrotowy 285 Nm (29 kgm). Napęd przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem jednostopniowej przekładni redukcyjnej. Elektryczny Kia Soul przyspiesza do 100 km/h w ok. 11,2 sekund, a prędkość maksymalna dochdozi do 145 km/h.
Ładowanie akumulatorów odbywa się przez podłączenie do standardowej, domowej sieci elektrycznej i w przypadku pełnego rozładowania – trwa do 5 godzin z użyciem standardowego, „pokładowego" prostownika-ładowarki o mocy 6,6 kW. Przy zastosowaniu ładowarki prądu stałego 100 kW ładowanie do 80 proc pojemności trwa tylko 25 minut lub 33 minuty z ładowarki 50 kW.