Prawie 130 mln dolarów wyniosła w 2013 r. wartość polskiego rynku pamięci masowych, wynika z raportu „Kto został liderem sprzedaży dyskowych pamięci masowych w Polsce w 2013 roku?", przygotowanego przez firmę badawczą IDC. W porównaniu z wcześniejszym rokiem wartość tego segmentu rynku IT wzrosła o 4,2 proc. Jeszcze szybciej rosła wartość rynku mierzona pojemnością urządzeń. Była aż o 10,4 proc. większa niż w 2012 r. i wyniosła 88,6 PB (peta bajtów). W 2013 r., według IDC, w Polsce sprzedanych zostało 6,4 tys. macierzy dyskowych.

Liderem krajowego rynku pamięci masowych jest firma EMC, która ma w nim blisko 30-proc. udział. W porównaniu z 2012 r. amerykańska korporacja zwiększyła aż o 25 proc. czyli daleko więcej niż cały rynek. Najszybciej (aż o ponad 60 proc.) EMC zwiększał sprzedaż rozwiązań klasy midrange (kosztują 25-250 tys. dolarów). - Pozycja EMC jako lidera rynku, wskazana w najnowszym raporcie IDC, jest dowodem na to, że nasze produkty są dopasowane do różnych potrzeb naszych klientów – komentuje Adam Wojtkowski, dyrektor generalny EMC Poland. Według IDC, kierowana przez Wojtowskiego firma ma szanse utrzymać pozycję lidera na polskim rynku pamięci masowych również w tym roku, m.in. dzięki wzmocnieniu sprzedaży w kanale partnerskim, zróżnicowanemu portfolio i bardzo silna pozycja także w segmencie rozwiązań enterprises (dla biznesu).