Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych i Autostrad (GDDKiA) zaprosił wykonawców do składania ofert na zaprojektowanie i budowę 18,5-kilometrowego fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Wartość inwestycji razem z wykupem gruntów szacowana jest na 6,7 miliarda złotych. Oferty mają być złożone do 10 października. Przy wyborze najkorzystniejszej brana będzie pod uwagę przede wszystkim cena, ale także warunki gwarancji.
W przetargu biorą udział 22 firmy i konsorcja. To już drugi etap postępowania: w pierwszym zainteresowani realizacją inwestycji składali wnioski o dopuszczenie do udziału w procedurze przetargowej. Ocenie podlegało ich doświadczenie, potencjał techniczny i kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa. Po weryfikacji dwie firmy odpadły: chińska Power Construction Corporation of China oraz hiszpańska OHL.
Cała inwestycja – budowa obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska – została podzielona na trzy zadania. Pierwszy jest odcinek A, długości ok. 4,6 km od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem. Drugie to odcinek B, długości ok. 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę. Natomiast trzecie obejmuje odcinek C, długości ok. 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Każdy z wykonawców może ubiegać się o budowę tylko jednego z odcinków. Takie rozwiązanie ma być bezpieczniejsze na wypadek ewentualnych kłopotów któregoś z wykonawców – nie zablokuje całej inwestycji.
Podpisanie umów z wykonawcami przewidywane jest na początek 2015 roku. Z kolei realizację inwestycji zaplanowano na lata 2016-2019.