Polska firma inwestuje w Szanghaju

Polski producent i dystrybutor narzędzi i elektronarzędzi Toya przejmuje spółkę Yato Tools z Szanghaju.

Publikacja: 26.08.2014 14:55

Chińska spółka jest dystrybutorem narzędzi marki Yato, na którą składa się szeroka gama profesjonalnych narzędzi ręcznych i pneumatycznych, przeznaczonych do pracy w warunkach przemysłowych i serwisowych. W asortymencie znajdują się narzędzia ogólnego zastosowania i przyrządy do prac specjalistycznych.

Obie firmy nawiązały współpracę już w 2008 roku, kiedy Toya wraz ze spółką Saame Tools z Szanghajua założyła spółkę joint venture, pod nazwą Yato China Trading Co. Ltd. Toya SA i objęła 51 proc. udziałów w firmie chińskiej, pozostałe udziały pozostały u chińskiego partnera. W styczniu 2013 r. Toya dokonała podwyższenia kapitału w spółce Yato China Trading Co. Ltd. W wyniku tej transakcji Toya zwiększyła swój udział w spółce Yato China z 51 proc. do 75 proc. W kwietniu 2013 r. nazwa spółki została zmieniona na Yato Tools (Shanghai) Co. Ltd., a w marcu 2014 chińska spółka uroczyście dokonała otwarcia swojej nowej siedziby w Szanghaju.

Yato Tools (Shanghai) Co. Ltd jest dystrybutorem narzędzi Yato na rynki Azji, Ameryki Środkowej i Południowej, Australii i Afryki. Spółka dysponuje nowoczesnym centrum biurowym i logistycznym o łącznej powierzchni ponad 3000 m². W ciągu ostatnich czterech lat chińska spółka podwoiła sprzedaż, a jej zyski wzrosły trzykrotnie. Dla porównania – w 2010 roku sprzedaż wyniosła 21,9 mln zł, a zysk netto 467 tys. zł, a w 2013 roku odpowiednio 45,5 mln zł i 1,435 mln zł. W samych Chinach, produkty Yato dystrybuowane są w 26 prowincjach. Spółka zdobyła uznanie branży i otrzymała nagrodę TOP 20th Tool Brand w Global Tool Rank 2011 i nagrodę Top China Hardware od China National Hardware Association.

- Obecność marki i produktów Yato na rynkach światowych budowaliśmy krok po kroku – wyjaśnia Dariusz Hajek, wiceprezes Toya SA. - Zdawaliśmy sobie sprawę, jak trudne jest stworzenie pomostu, łączącego kulturę i biznes zachodni z orientalnym. Dlatego patrząc dziś z perspektywy lat, egzamin zdaliśmy z wyróżnieniem. Przezwyciężyliśmy bariery kulturowe, poznaliśmy specyfikę chińskiego rynku i mamy ogromne wsparcie, pozwalające na dalszą ekspansję i rozwój. Obecność chińskiego partnera pozwala na skuteczniejsze negocjacje biznesowe z dystrybutorami z innych krajów regionu Azji, Afryki, Ameryki Południowej i Środkowej. Zapewnia także bezpośredni eksport i ogromne zaplecze logistyczne. Hajek dodaje, że działania firmy przynoszą również korzyść dla klienta, gdyż jako producent narzędzi, Toya może się skoncentrować na wprowadzaniu nowych rozwiązań produktowych i oferować klientowi nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie więcej produktów o wysokiej jakości, nowoczesnym designie i przystępnej cenie. Będziemy wciąż inwestować w nowoczesne technologie, zapewniające komfort pracy profesjonalistom na całym świecie. Chińska spółka przynosi zyski, rozwija sprzedaż i jest to korzyść dla całej grupy Toya.

- Produkty marki Yato znane są ze swojej wysokiej jakości, nowoczesnego designu oraz przystępnej ceny – twierdzi Su Gang, dyrektor zarządzający Yato Tools. - Idealnie wpisują się w potrzeby chińskiego konsumenta, a także odbiorców w innych krajach Azji oraz Ameryki Południowej i Australii. Ze względu na konsekwentne zwiększenie i polepszanie palety produktowej, dostosowujemy narzędzia logistyczne w celu skuteczniejszej promocji i sprzedaży narzędzi marki Yato.

Su Gang zaznacza, że firma zwiększa sprzedaż, rozwija sieć dystrybucji, a produkty Yato są bardzo dobrze postrzegane na rynku.

Toya jest jednym z czołowych producentów i dystrybutorów elektronarzędzi i narzędzi ręcznych. Firma powstała w 1990 roku. Przez prawie 25 lat działalności spółka przeobraziła się w czołowego gracza o zasięgu międzynarodowym, w której większościowy udział mają polscy inwestorzy. Toya eksportuje narzędzia do ponad 70 krajów na świecie. W 2011 roku Toya zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Jednostką nadrzędną grupy kapitałowej jest Toya z siedzibą we Wrocławiu. W skład grupy wchodzą również, założona w 2003 roku spółka Toya Romania oraz powstała w 2008 roku spółka Yato China. W 2013 roku przychody Spółki osiągnęły wartość ponad 211 mln zł, a zysk netto ponad 23,1 mln zł. Dla porównania rok 2012 Spółka zakończyła z przychodami na poziomie ponad 193 mln zł i zyskiem netto wartości 16,9 mln zł.

Spółka oferuje szeroką gamę asortymentową sprzedawaną pod własnymi markami: Yato (narzędzia ręczne profesjonalne, narzędzia ogrodowe); Power Up, Sthor, Lund (elektronarzędzia); Vorel (narzędzia ręczne warsztatowe i budowlane); Flo (ręczne i spalinowe narzędzia ogrodowe, elektronarzędzia ogrodowe); Fala (wyposażenie łazienek), Toya Gifts (artykuły reklamowe).

Chińska spółka jest dystrybutorem narzędzi marki Yato, na którą składa się szeroka gama profesjonalnych narzędzi ręcznych i pneumatycznych, przeznaczonych do pracy w warunkach przemysłowych i serwisowych. W asortymencie znajdują się narzędzia ogólnego zastosowania i przyrządy do prac specjalistycznych.

Obie firmy nawiązały współpracę już w 2008 roku, kiedy Toya wraz ze spółką Saame Tools z Szanghajua założyła spółkę joint venture, pod nazwą Yato China Trading Co. Ltd. Toya SA i objęła 51 proc. udziałów w firmie chińskiej, pozostałe udziały pozostały u chińskiego partnera. W styczniu 2013 r. Toya dokonała podwyższenia kapitału w spółce Yato China Trading Co. Ltd. W wyniku tej transakcji Toya zwiększyła swój udział w spółce Yato China z 51 proc. do 75 proc. W kwietniu 2013 r. nazwa spółki została zmieniona na Yato Tools (Shanghai) Co. Ltd., a w marcu 2014 chińska spółka uroczyście dokonała otwarcia swojej nowej siedziby w Szanghaju.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?