Reklama

Poczta wchodzi w e-handel i ubezpieczenia

Spółka szykuje ofertę ?opartą na produktach ubezpieczeniowych. Na razie proponuje polisy majątkowe, ale przymierza się już do ubezpieczeń ?na życie i turystycznych.

Publikacja: 08.09.2014 04:31

Poczta ma już prawie 9 tys. licencjonowanych sprzedawców ubezpieczeń

Poczta ma już prawie 9 tys. licencjonowanych sprzedawców ubezpieczeń

Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Nową propozycją państwowy operator chce zdobyć klientów, po których większość firm ubezpieczeniowych dziś nie sięga. Poczta Polska (PP) celuje bowiem w miejscowości liczące do 50 tys. mieszkańców i we wsie. – Większość firm ubezpieczeniowych w ogóle tam nie dociera, bo nie mają sieci tak rozległej jak my – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik PP. Jak tłumaczy, jednym z największych aktywów spółki jest gęsta sieć dostępu do odbiorców poprzez listonoszy czy placówki pocztowe. – Chcemy wykorzystać ten potencjał.

Włoski wzór

Poczta ma już prawie 9 tys. licencjonowanych sprzedawców ubezpieczeń. Sieć sprzedaży polis liczy 430 placówek. Docelowo ma ich być 1000. Składać się będzie na nie 640 tzw. pocztowych stref finansowych i 360 mikrooddziałów Banku Pocztowego. Polisy oferują również listonosze.

PP w IV kwartale 2013 r. wprowadziła sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych przy użyciu specjalnej aplikacji. Oferuje je już 500 listonoszy wyposażonych w smartfony.

– Użycie tego narzędzia pozwala na osiągnięcie dużej dynamiki sprzedażowej. W kolejnym etapie planowane jest rozszerzenie sprzedaży o ubezpieczenia mieszkań i domów – mówi Baranowski.

Poczta ma również ubezpieczenia rolne, a wkrótce zaproponuje polisy na życie i turystyczne. W PP tłumaczą, że zmiany są efektem strategii, która zakłada rozwój perspektywicznych segmentów biznesu w odpowiedzi na spadki przychodów w tradycyjnym rynku listowym. Ubezpieczenia mają być istotnym dodatkowym źródłem przyszłych dochodów firmy.

Reklama
Reklama

– Nasycenie usługami ubezpieczeniowymi w Polsce wciąż jest mniejsze niż w Europie Zachodniej. Widzimy tu ogromny potencjał. Jesteśmy dziś jednym z najszybciej rosnących towarzystw ubezpieczeniowych na rynku – zaznacza rzecznik PP. Spółka stara się wzorować na operatorach z Węgier i Włoch (tamtejsza poczta ponad 60 proc. przychodów uzyskuje z usług finansowych, w tym właśnie ubezpieczeniowych).

Ale sektor finansowo-ubezpieczeniowy to niejedyne źródło przyszłych zysków PP. Operator w nowej strategii mocny akcent stawia na segment e-handlu.

10 tys. automatów

W 2013 r. przesyłki nadawane przez sklepy internetowe odpowiadały za prawie 25 proc. rynku paczkowo-kurierskiego. Z tej puli PP obsłużyła ok. 31 proc. przesyłek (wolumen paczek Pocztex wzrósł o niemal 60 proc.). – Zamierzamy poprawić ten wynik dzięki nowej ofercie parasolowej, która pozwoli klientom ?e-commerce na dostęp do całej gamy usług: wysyłki paczki, konta, kredyty, polisy i e-usługi – zapewnia Baranowski.

PP chce rozwijać trzy kanały dostaw paczek. Dwa pierwsze są tradycyjne: serwis kurierski i sieć placówek pocztowych. Ale zamierza stworzyć też sieć 10 tys. punktów odbioru. Chodzi o specjalne automaty, podobne do paczkomatów konkurencyjnego operatora spółki InPost.

Plany konkurencji

Z końcem września Integer uruchomi nową usługę dla rynku e-commerce, która ma wykorzystywać budowany w ramach kontraktu na obsługę sądów system Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru. Spółka w 2 tys. punktów chce uruchomić sprzedaż polis i produktów finansowych. Ubezpieczenia komunikacyjne sprzedawać będzie także Ruch (wspólnie z TU Benefia). W 2015 r. oferta ma być dostępna w 500 kioskach.

Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Biznes
Umowa na 180 czołgów K2. Tym razem skorzysta polski przemysł
Biznes
Polska zamawia kolejne czołgi K2. Do 2030 roku będzie pancerną potęgą Europy
Reklama
Reklama