Deutsche Post DHL jest pionierem w wykorzystywaniu dronów do transportu przesyłek. Z informacji spółki wynika, że jej dron o nazwie Paketkopter 2.0 dostarcza przesyłki na położoną na Morzu Północnym wyspę Juist, zamieszkałą przez ok. 2 tys. osób. Mieszkańcy wyspy mogą zamawiać leki z apteki w miejscowości Norden na stałym lądzie. Dron lata na wysokości ok. 50 metrów i pokonuje ok. 12 kilometrów w obie strony, lecąc ze średnią prędkością 18 metrów na sekundę. Dron, zbudowany z lekkiego, nieprzemakalnego materiału, jest monitorowany ze stacji naziemnej.

Spółka poinformowała, że od piątku drony będą regularnie dostarczać przesyłki na wyspę Juist.

Niemiecka poczta potwierdziła, że testy trwają od grudnia 2013 roku i są "bardzo obiecujące". Pierwsza dostawa miała miejsce w Bonn: z apteki w centrum miasta do centrali firmy znajdującej się po drugiej stronie Renu. DHL współpracuje nad tym projektem z uniwersytetem w Aachen i prywatną spółką Microdrones GmbH.

Jedynym problemem dla firm chcących używać drony do transportu jest niemieckie prawo lotnicze, które wymaga zgody na każdorazowy lot bezzałogowego urządzenia transportowego. Deutscha Post uzyskał wszystkie wymagane zgody na loty na wyspę na Morzu Północnym, w tym także zezwolenie kierownictwa parku narodowego Wattenmeer na przelot nad obszarem chronionym.