Polkomtel i Cyfrowy Polsat chcą zacieśnić współpracę w obszarze sprzedaży usług i obsługi klientów. Dlatego zdecydowały o rozbudowie systemów IT (klasy CRM) odpowiedzialnych za ten wycinek działalności obu firm. Bazą będzie autorskie rozwiązanie funkcjonujące od lat w Cyfrowym Polsacie. Firma nie zdecydowała się przed laty na zakup gotowego produktu, bo uważa, że własny system IT pozwala jej zachować niezależność od zewnętrznych dostawców, a ponadto własna aplikacja może być swobodnie rozwijana według własnych potrzeb.

Nowy system, oprócz funkcjonalności typowych dla rozwiązań CRM, takich jak historia relacji z klientem, kartoteka klienta, katalog produktów, obsługa posprzedażowa czy wielokanałowość, zostanie wzbogacony o nowe narzędzia, m.in. do zarządzania zamówieniami oraz platformę integracyjną. Nowe aplikacje zostaną zintegrowane z istniejącymi i działającymi już systemami Polkomtelu. – Projekt jest rozwinięciem zapowiadanych wcześniej synergii systemowych między Cyfrowym Polsatem i Polkomtelem – przypomina Jarosław Chudziak, dyrektor zarządzający do spraw IT obu firm. Uważa, że modernizacja systemu CRM poprawi jakość obsługi klientów technologicznej grupy. Ułatwi też łączenie produktów i ofert oraz sprzedaż pakietową, co w konsekwencji ma mieć pozytywny wpływ na wyniki całej kontrolowanej przez Zygmunta Solorza-Żaka grupy.

Cyfrowy Polsat i Polkomtel przy realizacji projektu, który jest jednym z największych tego typu przedsięwzięć realizowanych obecnie w branży telekomunikacyjnej, korzystają ze wsparcia Asseco Poland. W pracach bierze udział ponad 200 osób, które zmodyfikują 50 systemów IT działających w obu firmach. – Ze względu na skalę oraz istotny wpływ na proces obsługi klienta w Grupie Polsat mogę śmiało stwierdzić, że jest to jedno z najważniejszych realizowanych obecnie wdrożeń – uważa Radosław Semkło, dyrektor pionu telekomunikacji i mediów w Asseco Poland. Strony nie ujawniają wartości projektu. Informują jedynie, że pierwsza faza jego realizacji powinna się zakończyć w marcu 2015 r.

Modernizacja systemów CRM to kolejne zadanie, które Asseco Poland realizuje dla Polkomtelu. Firma na życzenie klienta nie zdradza ich szczegółów. Jedynym „publicznym" projektem, którego realizacja zakończyła się w lipcu br., była budowa nowego portalu (sklepu internetowego) dla sieci Plus.